ΕΤΟΙΜΑΖΟΜΑΙ ΚΑΙ ΓΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΜΟΥ ΣΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΤΟΝ ΡΥΘΜΟ!

Οι καλοκαιρινές διακοπές φτάνουν στο τέλος τους και οι μικροί μας φίλοι πρέπει να επανέρθουν σε καθημερινούς ρυθμούς και να ετοιμαστούν για την είσοδο τους στο σχολείο. Ιδιαίτερα για τα παιδιά που θα φοιτήσουν πρώτη φορά στην αντίστοιχη σχολική δομή η πρώτη μέρα είναι συνδυασμένη με ποικίλα συναισθήματα. Βέβαια, αυτό συμβαίνει σε μεγαλύτερο βαθμό όταν το παιδί φτάνει για πρώτη φορά στην πύλη της Α’ δημοτικού.
Γίνεται εύκολα κατανοητό το άγχος που διακατέχει τα πρωτάκια μας, αφού η μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό, αφορά μια σημαντική μετάβαση, στην οποία το παιδί πρέπει να προσαρμοστεί και να την ακολουθήσει, δημιουργώντας τις βάσεις για την μετέπειτα εκπαιδευτική του πορεία. Βέβαια, δεν πρέπει να λησμονούμε πως το πρωτάκι μας εφόσον έχει πάει παιδικό σταθμό και νηπιαγωγείο είναι αρκετά προετοιμασμένο, μιας και έχει ήδη στο σακίδιο του δύο χρόνια σχολικής εκπαίδευσης και μέσα σε αυτά τα δυο χρόνια έχει εφοδιαστεί με υπομονή, πειθαρχία καθώς και με προθυμία για συνεργασία.
Επειδή όμως οι αλλαγές που συνοδεύουν τη μετάβαση αυτή είναι αρκετές, η βοήθεια του γονέα για την ομαλή ένταξη του παιδιού σε ένα νέο δομημένο σχολικό περιβάλλον κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική.

  Τί θα μπορούσαν να κάνουν οι γονείς ενός παιδιού πρώτης δημοτικού προκειμένου να βοηθήσουν στην ομαλή ένταξή του στο σχολικό περιβάλλον;

  • Καταρχάς, το παιδί πρέπει να δέχεται από τους γονείς του, συμπεριφορές που αρμόζουν σε ένα μαθητή και να μην τον αντιμετωπίζουν σαν μωρό, διότι πλέον αποκτά άλλου τύπου ευθύνες και αρμοδιότητες. Έτσι, το παιδί σιγά σιγά θα αρχίσει να καταλαβαίνει τη σημασία του όρου «μαθητής».
  • Οι αλλαγές στη διάθεση και τη συμπεριφορά συνήθως συνοδεύουν τις πρώτες μέρες στο σχολείο. Έτσι, οι γονείς πρέπει να είναι ιδιαίτερα παρατηρητικοί τους πρώτους μήνες, να ελέγχουν τον τρόπο που το παιδί φέρεται και αν τυχόν διαπιστώσουν ανησυχητικά σημάδια και έντονες αλλαγές στη συμπεριφορά του παιδιού, να το αντιμετωπίσουν.

 

  • Καλό είναι να μην απογοητευόμαστε με την πρώτη μαθησιακή δυσκολία που θα έχει το παιδί. Το να δοθεί χρόνος προσαρμογής στα νέα δεδομένα βοηθάει να ξεπεραστούν τα όποια εμπόδια συναντά το παιδί στη μαθησιακή διαδικασία.
  • Το παιδί μόλις ξεκινήσει το σχολείο καλό θα είναι να ακολουθεί μία ρουτίνα, ένα πρόγραμμα, που θα περιλαμβάνει τα εξής: συγκεκριμένη ώρα που θα κοιμάται και θα ξυπνάει, συγκεκριμένη ώρα παιχνιδιού και χαλάρωσης, προσδιορισμό χρονικής διάρκειας μελέτης, καθώς και ετοιμασία της σχολικής τσάντας από το προηγούμενο βράδυ.

    Ας βοηθήσουμε όλοι ενεργά προκειμένου η νέα σχολική χρονιά να χαρακτηρίζεται από λιγότερο άγχος και περισσότερη χαρά… εκείνη που συνοδεύει την ανακάλυψη, τη δημιουργία και τη γνώση !!!

Διδασκαλία δεξιοτήτων μελέτης για μαθητές Δημοτικού

Βιβλιογραφία

Καλαντζή-Αζίζι Αναστασία, Ζαφειροπούλου Μαρία (2011) Προσαρμογή στο σχολείο. Αθήνα: Πεδίο.

 

 

 

Μοιραστείτε το!

Αφήστε μια απάντηση