Μαθησιακές δυσκολίες: ποιος είναι ο ρόλος των γονέων;

Ο ρόλος των γονέων που μεγαλώνουν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες είναι δύσκολος και απαιτητικός. Αξίζει να τονιστεί ότι η υποστήριξη δεν θα πρέπει να περιορίζεται στα μαθήματα, παίρνοντας πολλές φορές το ρόλο του δασκάλου. Αυτό θα έχει ως συνέπεια εντάσεις, σύγχυση και αλλοίωση της σχέσης γονέα- παιδιού. Οι γονείς καλούνται να βοηθήσουν τα παιδιά με την οργάνωση του χώρου και του χρόνου τους, με συνεχή ενίσχυση, εξάσκηση και υπομονή, δεδομένου ότι για αυτά τα παιδιά αποτελούν μεγάλο εμπόδιο στην καθημερινότητα τους.

Οργάνωση του Χώρου

  • Ορίστε μια μέρα την εβδομάδα ως «ημέρα τακτοποίησης».
  • «Κωδικοποιήστε» μεγάλες κούτες χρωματίζοντάς τες ή κολλώντας την αντίστοιχη φωτογραφία των παιχνιδιών που θα βρίσκονται μέσα.
  • Βρείτε έξυπνες λύσεις για την αποθήκευση μικρών αντικειμένων.
  • Φωτογραφίστε το τακτοποιημένο του δωμάτιο και κολλήστε τη φωτογραφία σε περίοπτη θέση, ώστε να ελέγχει το ίδιο κάθε φορά τις θέσεις των αντικειμένων.

 

Οργάνωση του Χρόνου

  • Καταγράψτε μαζί με το παιδί τις καθημερινές του δραστηριότητες, έτσι ώστε να υπάρχει οπτική αναπαράσταση της ημέρας του.
  • Πριν απαιτήσετε από το παιδί να οργανώσει το χρόνου του, σκεφτείτε αν εσείς οι ίδιοι έχετε καθημερινό πρόγραμμα. Εμείς είμαστε το παράδειγμα για τα παιδιά μας!
  • Μάθετε στο παιδί να δημιουργεί λίστες καθηκόντων.
  • Δημιουργείστε εικόνες της πρωινής και βραδινής ρουτίνας και κολλήστε τη κάπου για να τη βλέπει.

Η καθημερινότητα ενός παιδιού με μαθησιακές δυσκολίες αλλά και της οικογένειας του είναι δύσκολη. Εξοπλιστείτε με υπομονή και επιμονή. Μην ξεχνάτε ότι το παιδί σας είναι πρώτα παιδί και μετά μαθητής. Εμπιστευτείτε τους ειδικούς για τη βελτίωση των επιδόσεων του στο σχολείο και να θυμάστε ότι εκτός από το ότι πρέπει να μάθει, πρέπει να ξεκουραστεί, να κοιμηθεί και να παίξει.

 

Κοκκινάκου Κανέλλα- Άννα

Ψυχολόγος

Πηγή: Μαθησιακές δυσκολίες – δυσλεξία, Οδηγός για γονείς, Εκδόσεις Πεδίο, Σουζάνα Παντελιάδου

Μοιραστείτε το!

Αφήστε μια απάντηση