Πώς να απασχολήσω ένα νήπιο;

Ποιος θα ήταν ορισμός για αυτή την ηλικιακή ομάδα;

 Αρχικά, φαίνεται ότι το κύριο γνώρισμα αυτής της ηλικιακής ομάδας είναι ο αγώνας για ανεξαρτησία. Χαρακτηριστικό αυτής της ηλικίας αποτελεί και η συνεχής εξέλιξη και ανάπτυξη τους, καθώς είναι ικανά να κάνουν συνεχώς περισσότερα νέα πράγματα. Διανύουν μια άκρως μεταβατική περίοδο, κατά την οποία άλλοτε φαίνεται πως ανήκουν στην κατηγορία των μωρών και άλλοτε σε αυτή των παιδιών, με αποτέλεσμα να παρουσιάζουν μια ευμετάβλητη συμπεριφορά. Σημειώνεται ότι την περίοδο αυτή σημαντικό ρόλο διαδραματίζει η καθοδήγηση τους από τους ενήλικες του περιβάλλοντος, η γνωστή σε όλους  πειθαρχία. Τέλος, κατά τη διάρκεια αυτής  της περιόδου, δίνεται η ευκαιρία για την κοινωνικοποίηση τους , την οποία καλούνται να ενισχύσουν και να προωθήσουν οι γονείς.

Πιο συγκεκριμένα:

  • Σε ηλικία 2 ετών παρατηρείται βελτίωση των γνωστικών του δεξιοτήτων, ενώ κατανοεί και χρησιμοποιεί πολλές λέξεις. Είναι ικανό να συμμετέχει στις συζητήσεις του σπιτιού και να παίζει με παιδιά της ηλικίας του. Μπορεί να εκτελέσει εντολές και μαθαίνει α μοιράζεται τα παιχνίδια του.

Προτεινόμενες δραστηριότητες:

  • Μπορεί να αναλάβει μέρος της φροντίδας ενός κατοικίδιου , όπως να βάλει τροφή στο πιάτο του.
  • Παίξτε μπάλα, χωρίς να έχετε υπερβολικές απαιτήσεις από το παιδί.
  • Παίξτε με πλαστελίνη και με διάφορα μουσικά όργανα, όπως μαράκες ή φυσαρμόνικα.
  • Παροτρύνετε το να χαρίσει ένα δώρο γενεθλίων σε ένα φίλο του, ώστε να νιώθει όμορφα όταν μοιράζεται.
  • Επιβραβεύστε και ενθαρρύνετε την απασχόληση του με τη ζωγραφική, χωρίς να κρίνετε το αποτέλεσμα.
  • Από την ηλικία των 2,5 ετών τα παιδιά έχουν έντονη περιέργεια για τον κόσμο, με αποτέλεσμα τις συχνές και επίμονες ερωτήσεις ενώ, η προσοχή τους έχει αυξηθεί σε εύρος και σε διάρκεια. Έχουν τη δυνατότητα να βελτιώσουν τις κινητικές τους δεξιότητες και μέσω του συμβολικού παιχνιδιού, έχουν τη δυνατότητα να αναπτύξουν τη φαντασία τους και τη δημιουργικότητα τους.

Προτεινόμενες δραστηριότητες:

  • Ανάθεση εύκολων εργασιών του σπιτιού.
  • Φτιάξτε ένα αυτοσχέδιο μπόουλινγκ στο σπίτι με πλαστικά ποτήρια λέγοντας μαζί αριθμούς.
  • Ακούστε τις ιστορίες που φαντάζεται και αποτυπώστε τες στο χαρτί , δημιουργώντας το δικό του βιβλίο.
  • Επιλέξτε το πρώτο του ποδήλατο.
  • Επισκεφτείτε παιδικές χαρές ή παιδότοπους της περιοχής.

 

  • Από την ηλικία των 3 ετών, το παιδί μαθαίνει βασικές κοινωνικές δεξιότητες και συμπεριφορές. Είναι ικανό να εκτελέσει μια απλή εντολή, νιώθοντας αυτοπεποίθηση και να εξασκήσει την έκφραση των συναισθημάτων του, μέσω της μίμησης. Πλέον, μπορεί να ντυθεί μόνο του, γεγονός που αποτελεί το πρώτο βήμα προς την ανεξαρτησία του.

Προτεινόμενες δραστηριότητες:

  • Φτιάξτε μαζί παγωμένα φρούτα, ζητώντας του να τακτοποιήσει τα κομματάκια τους σε ένα δίσκο για παγάκια.
  • Παίξτε και πειραματιστείτε με μαγνήτες.
  • Επισκεφτείτε μια παραλία και επιτρέψτε του να παίξει με την άμμο, χωρίς να ανησυχείτε για τα ρούχα του.
  • Μπορεί να γίνει ένας εξαιρετικός βοηθός κηπουρού και να φυτέψετε μαζί αρωματικά φυτά σε γλάστρες.
  • Δημιουργήστε στον κήπο σας το κυνήγι του χαμένου θησαυρού και καλέστε παιδιά της γειτονιάς σας για την εύρεση του.

Κοκκινάκου Νέλλη,

Ψυχολόγος

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

Χίλιες και μία Δραστηριότητες για Έξυπνα Παιδιά, Gymboree, Εκδόσεις Διόπτρα, 2016

Μαμάδες και Νήπια, Βίκι Ιοβάϊν, Εκδόσεις Ψυχογιός

Μοιραστείτε το!

Αφήστε μια απάντηση