Καλλιεργώντας την Λεπτή Κινητικότητα

Η λεπτή κινητικότητα σχετίζεται με το πόσο ικανό είναι το παιδί σας να χρησιμοποιεί τα δάχτυλά του για να χειρίζεται με επιδεξιότητα διάφορα αντικείμενα.
Είναι μια δεξιότητα της οποίας η  ανάπτυξη θα βοηθήσει σημαντικά το παιδί σας στα πρώτα του μαθησιακά βήματα στο σχολείο όπως π.χ. το γράψιμο.

Μπορείτε να συνεισφέρετε σε αυτήν, με το να προτείνετε πολλές δραστηριότητες στο παιδί σας στις οποίες να καλείται να χρησιμοποιήσει τα χεράκια του, όπως π.χ. το ζύμωμα ενός ζυμαριού, πλαστελίνες, άμμο ή άλλα υλικά.
Μέσα από αυτές τις «αφηρημένες» δραστηριότητες, που δεν έχουν συγκεκριμένο στόχο, θα εξασκεί και θα ανακαλύπτει την δύναμη των δακτύλων του.Αυτά θα συμβάλλουν στο να μάθει το παιδί σας να ελέγχει με μεγαλύτερη ολοένα ακρίβεια τα χεράκια του, και να παίζει με μεγαλύτερη ευκολία παιχνίδια που απαιτούν καλή λεπτή κινητικότητα (να κόβει με το ψαλίδι, να παίζει με τουβλάκια Lego, να βάζει κόλλα με την σπάτουλα κ.α.).

        Η λεπτή κινητικότητα είναι ένα σημαντικό κριτήριο όταν ένα παιδί αρχίζει το σχολείο και θα το βοηθήσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις που υπάρχουν εκεί όπως η γραφή στο τετράδιο ή στον πίνακα. Ως λεπτή κινητικότητα αναφέρουμε όλες εκείνες τις ικανότητες που αφορούν επιδέξιες κινήσεις που κάνουμε με τα χέρια μας. Η ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας ξεκινά σε πολύ πρώιμη ηλικία, καθώς μπορούμε να παρατηρήσουμε ένα βρέφος να φέρνει τα χέρια στο στόμα, να επεξεργάζεται την πιπίλα ή την κουδουνίστρα του και την μεταφέρει από το ένα χεράκι στο άλλο. Καθώς το παιδί μεγαλώνει, αυξάνεται και το εύρος των δραστηριοτήτων που αφορούν την λεπτή κινητικότητα, καθώς και οι τομείς εφαρμογής της.
Οι δεξιότητες αυτές μας είναι πολύ χρήσιμες, καθώς είναι αυτές που μας βοηθούν να εκτελέσουμε καθημερινά διάφορες πράξεις, όπως το να χειριστούμε το πιρούνι και το κουτάλι μας, να ντυθούμε, να γράψουμε, καθώς και πολλά άλλα ακόμη.

 

Να μερικές ιδέες για να καλλιεργήσουμε τη λεπτή κινητικότητα :

 

  • Μπορούμε να κολλήσουμε όσπρια για να γεμίσουμε μια ζωγραφιά. Αυτό εκλεπτύνει την δεξιότητα και τους λεπτούς χειρισμούς.
  • Ζητάμε από το παιδί να βάλει μανταλάκια γύρω από ένα κουτί με συνδυασμούς δαχτύλων. Γίνεται για ενδυνάμωση δαχτύλων.
  • Το παιδί πρέπει να κυλήσει ένα νόμισμα ή πούλι από τάβλι, στο τραπέζι με την βοήθεια δείκτη και αντίχειρα.
  • Ρίχνουμε νομίσματα σε κουμπαρά.

 

Η Εργοθεραπεύτρια

Μπουλούγαρη Αριστέα

Μοιραστείτε το!

Αφήστε μια απάντηση