Προετοιμάζω το παιδί μου για το σχολείο! «Στο δρόμο για την Πρώτη!!»

Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μπορούν να προετοιμαστούν για την είσοδο στο Δημοτικό μέσα από μία σειρά δραστηριοτήτων  που επικεντρώνονται σε συγκεκριμένους αναπτυξιακούς τομείς.

  1. Αντίληψη Περιεχομένου
  • Να εκφράζεστε με σωστές προτάσεις.

Μιλάτε με το παιδί σας, όσο συχνότερα μπορείτε και μάλιστα εντελώς φυσικά και όχι με ΄΄μωρουδίστικες΄΄ εκφράσεις και λέξεις. Στην ηλικία των τεσσάρων μέχρι έξι ετών κάνει αρκετά λεκτικά λάθη και απαντά μονολεκτικά. Εξηγήστε του, ότι πρέπει να απαντάει με σύντομες αλλά ολόκληρες προτάσεις.

 

  • Να διορθώνετε τα γλωσσικά λάθη του παιδιού.

Ακόμα και αν αυτό κάνει τη συμπεριφορά σας κάπως ΄΄δασκαλίστικη΄΄ να διορθώνετε τόσο τα λεκτικά όσο και τα γραμματικά λάθη του παιδιού σας, για να μην του γίνονται συνήθεια και «ριζώνουν».

  • Να του διαβάζετε ιστορίες.

Να διαβάζετε στο παιδί σας ιστορίες και παραμύθια και παράλληλα να του μιλάτε πάνω σε αυτά. Μαθαίνει έτσι νέες εκφράσεις και τρόπους διατύπωσης που θα αποβούν καθοριστικοί για το γλωσσικό του πλούτο.

  • Το παιδί να ακούει, να παρακολουθεί και να συνειδητοποιεί αυτά που ακούει.
  • Να κοιτάζει εικόνες.
  • Χρησιμοποιήστε ιστορίες και παραμύθια.
  • Να παρακολουθεί ιστορίες που θα του διαβάζατε.
  1. Λογική Σκέψη
  • Να ξεχωρίζει σε ομάδες χρωματιστά κουμπιά.
  • Να βρίσκει κοινά χαρακτηριστικά.
  • Σκέψη που καταλήγει σε συμπεράσματα.
  • Να απαντάει μόνο του στην ερώτηση «γιατί».
  • Το παιχνίδι της καταστροφής .

Διάλεξε έξι ως δέκα εκτός χρήσης αντικείμενα και καλέστε το παιδί σας να τα βάλει στη σειρά σύμφωνα με το βαθμό που είναι εύθραυστα. Επιτρέψτε το να το κάνει μόνο του!

  • Παιχνίδια ερωταποκρίσεων.
  • Διάκριση του δεξιά και αριστερά.
  • Να αναγνωρίζει και να ονομάζει τα βασικά χρώματα.
  • Τι δεν ταιριάζει στη σειρα;
  1. Μνήμη
  • Παιχνίδια μνήμης
  • Τραγούδι
  • Διάβασμα
  • Αλυσίδες από λέξεις
  • «Αλυσίδες λέξεων» που αναφέρονται σε ζώα, φυτά ή πρόσωπα παραμυθιών
  • Αποτύπωση εικόνων και λέξεων
  1. Συγκέντρωση
  • Παροχή παιχνιδιών με «δόσεις»
  • Συγκέντρωση κατά το παιχνίδι
  • Τα επιτραπέζια παιδικά παιχνίδια
  • Κατασκευές με βάση κάποιο σχέδιο
  • Παιχνίδια με διάφορους ρόλους
  • Αυτοκατασκευαζόμενα πάζλ
  • Να υπογραμμίζει το παιδί γράμματα
  • Να βρίσκει λέξεις
  • Το «παιχνίδι των Κινέζων»

Αυτό το παιχνίδι βγάζει πολύ γέλιο. Οι Κινέζοι δεν μπορούν να προφέρουν το «ρ». Αντί για το «ρ» χρησιμοποιούν το «λ». Πρέπει λοιπόν τα παιδιά να σχηματίζουν προτάσεις, όπου κάθε «ρ» να προφέρεται ως «λ»

  • Παιχνίδι με χάντρες
  • Απομίμηση σχεδίου
  1. Πλούτος Ιδεών
  • Να βρίσκεις λέξεις που εκφράζουν ανοησίες
  • Να αναγνωρίζει σχήματα(μορφές)
  • Δημιουργικά παιχνίδια σκέψης
  • Να σχηματίζει το παιδί φράσεις
  • Παιχνίδια φαντασίας
  • Να παρατηρεί αντικείμενα και να σκέφτεται πάνω σ’ αυτά
  • Παιχνίδια παντομίμας
  • Αναζήτηση λέξεων
  • Παιχνίδια με σχηματισμό προτάσεων
  • Απροσδόκητες ερωτήσεις
  • Να σχεδιάσει το παιδί πολλά διάφορα αντικείμενα
  • Να συνεχίζει το παιδί τη διήγηση μιας ιστορίας
  1. Αντίληψη μεγεθών
  • Πώς να τακτοποιούν κουμπιά, καραμέλες, νομίσματα κ.α. 
  • Παιδικά παιχνίδια με ζάρια
  • Λεπτό-παχύ
  1. Αντίληψη ποσοτήτων
  • Κέρματα και παιχνίδια με χρήματα
  • Παιχνίδια με σπίρτα
  • Κύβοι σε πιάτο
  • Μοίρασμα
  1. Αντίληψη μορφών (σχημάτων)
  • Μαγικές εικόνες

Κόβετε από περιοδικά διάφορες «μαγικές εικόνες». Η αναζήτηση κρυμμένων αντικειμένων όχι μόνο διασκεδάζει πολύ το παιδί, αλλά ασκεί και την παρατηρητικότητα του.

  • Αναζήτηση λέξεων
  • Αναζήτηση γραμμάτων
  • Διάκριση όμοιων εικόνων

 

Ειδική Παιδαγωγός

Ηλιοπούλου Μάρθα

Μοιραστείτε το!

Αφήστε μια απάντηση