• Αθηνάτεστ
    Το ΑθηνάΤεστ Διάγνωσης Δυσκολιών Μάθησης είναι µια δέσµη από επιμέρους διαγνωστικές δοκιμασίες, δεκατέσσερις (14) κύριες και µία (1) συμπληρωματική, οι οποίες αξιολογούν ένα ευρύτατο φάσμα κινητικών, αντιληπτικών, νοητικών και ψυχογλωσσικών διεργασιώνΤο ΑθηνάΤεστ είναι ένα πολυθεµατικό τεστ ενδο-ατοµικής αξιολόγησης, το οποίο µας δίνει µια αναλυτική εικόνα της παρούσας κατάστασης του παιδιού σε καίριους τομείς της ανάπτυξης και εντοπίζει ελλειμματικές περιοχές, οι οποίες, ενδεχομένως, να παρεμποδίζουν το παιδί να ανταποκριθεί στις μαθησιακές απαιτήσεις του σχολείου και χρίζουν ιδιαίτερης διδακτικής-διορθωτικής παρέμβασης.
  • Α – Τεστ
    Το «Α-Τεστ» είναι μία δοκιμασία σχολικής ετοιμότητας. Eλέγχει αν και κατά πόσο ένα παιδί είναι έτοιμο να φοιτήσει στο σχολείο. Aφορά παιδιά του νηπιαγωγείου, πριν την εισαγωγή τους στην Α’ Δημοτικού. Δημιουργήθηκε από την παιδίατρο και αναπτυξιολόγο Λ. Θωμαίδου και τον εργοθεραπευτή Σ. Μαντούδη.Είναι το πρώτο σταθμισμένο* τεστ, σε δείγμα των 2.000 παιδιών. Το «Α-Τεστ» μπορεί να γίνεται προληπτικά σε όλα τα παιδιά του νηπιαγωγείου. Σκοπός του τεστ είναι να ελέγξει αν το παιδί είναι μαθησιακά έτοιμο να παρακολουθήσει την πρώτη δημοτικού και, αφετέρου, να ανιχνεύσει τυχόν αναπτυξιακές δυσκολίες που θα δυσκολέψουν την προσαρμογή του παιδιού στο σχολικό πλαίσιο.
  • Τεστ Τάφα
    Το Τεστ Ανίχνευσης της Αναγνωστικής Ικανότητας από την Ε. Τάφα είναι ένα αξιόπιστο εργαλείο που βοηθά στην αξιολόγηση της αναγνωστικής ικανότητας παιδιών των πρώτων τάξεων του δημοτικού σχολείου, με σκοπό τον εντοπισμό εκείνων που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην αναγνωστική τους επίδοση.Το τεστ αφορά παιδιά ηλικίας 6 ετών και 9 μηνών έως 10 ετών και 1 μήνα.Στόχοι του τεστ είναι η αντικειμενική μέτρηση της αναγνωστικής ικανότητας των παιδιών των παραπάνω ηλικιών, ο εντοπισμός των παιδιών με προβλήματα ανάγνωσης και η σύγκριση του επιπέδου της αναγνωστικής ικανότητας μεταξύ των παιδιών της ίδιας τάξης ή μεταξύ των παιδιών δύο ή περισσοτέρων σχολείων.
  • Τεστ ΔΑΔΑ
    Η αξιολόγηση της αναγνωστικής επίδοσης είναι μια σύνθετη διαδικασία που μπορεί να περιλαμβάνει διαφορετικές δεξιότητες ή παραμέτρους της ανάγνωσης.Η Δοκιμασία Αξιολόγησης Αναγνωστικών Δεξιοτήτων (ΔΑΔΑ) αξιοποιεί τρεις παραμέτρους που παραδοσιακά περιλαμβάνονται στην αξιολόγηση της αναγνωστικής επίδοσης: την αναγνωστική αποκωδικοποίηση, την ευχέρεια και την αναγνωστική κατανόηση.Πρόκειται για τρεις δεξιότητες οι οποίες αναφέρονται στα διαφορετικά θεωρητικά μοντέλα της ανάγνωσης και αποτελούν συχνή εστία αποτυχίας για σημαντικό αριθμό μαθητών.
  • Τεστ ΕΔΑΛΦΑ
    ΕΔΑΛΦΑ (Εργαλείο Διεπιστημονικής Ομάδας για την Αξιολόγηση του Επιπέδου Λειτουργικότητας Παιδιού στο Φάσμα του Αυτισμού).Το ΕΔΑΛΦΑ δημιουργήθηκε το 2007 από την Διεπιστημονική Ομάδα της ΕΨΥΠΕΑ.Σκοπός του εργαλείου είναι ο λεπτομερής και ιεραρχικά δομημένος καθορισμός των θεραπευτικών στόχων της Διεπιστημονικής Ομάδας που προκύπτει από την αξιολόγηση με την χρήση του ΕΔΑΛΦΑ εννέα (9) ψυχογλωσσικών και κινητικών λειτουργιών.◉ Στο ΕΔΑΛΦΑ παρουσιάζεται μία κλίμακα των σταδίων τυπικής ανάπτυξης του παιδιού, από τη γέννηση του μέχρι την ηλικία των 6 ετών, με ιδιαίτερη έμφαση στα δύο πρώτα χρόνια. Η κλίμακα αυτή είναι βασισμένη σε οκτώ διεθνείς αναπτυξιακές κλίμακες και στην ανασκόπηση της σύγχρονης βιβλιογραφίας.◉ Στο ηλικιακό πλαίσιο που καλύπτει το ΕΔΑΛΦΑ (0 μήνες-6 ετών) εξετάζεται η ανάπτυξη δεξιοτήτων, όπως: αδρή και λεπτή κίνηση, γνωστική ανάπτυξη, ανάπτυξη μνήμης, αντίληψη λόγου, έκφραση λόγου, ψυχοκοινωνική εξέλιξη, σίτιση, ένδυση,έλεγχος σφιγκτήρων, παιχνίδι, από κοινού προσοχή, μίμηση και παρουσία στερεοτυπιών. Λαμβάνοντας υπόψη τα στάδια του τυπικά αναπτυσσόμενου παιδιού, διαμορφώνεται το εξελικτικό προφίλ του νηπίου με διαταραχή στο φάσμα του αυτισμού.◉ Μετά την συμπλήρωση του ΕΔΑΛΦΑ οι θεραπευτικοί στόχοι προκύπτουν αυτόματα για κάθε μια από τις παραπάνω δεξιότητες, ανάλογα με το επίπεδο που βρίσκεται το παιδί σε καθεμία από αυτές. Οι στόχοι μπορούν να δοθούν στους γονείς και στους εκπαιδευτικούς του παιδιού, αν ζητηθούν.
  • Τεστ Αναγνωστικής Ικανότητας (Δ- Α Γυμνασίου) Τρίγκας Αν.
    Το Τεστ Ανίχνευσης της Αναγνωστικής Ικανότητας είναι ένα αξιόπιστο εργαλείο που βοηθά στην αξιολόγηση της αναγνωστικής ικανότητας παιδιών των πρώτων τάξεων του δημοτικού σχολείου, με σκοπό τον εντοπισμό εκείνων που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην αναγνωστική τους επίδοση.Το τεστ αφορά παιδιά ηλικίας 6 ετών και 9 μηνών έως 10 ετών και 1 μήνα.Στόχοι του τεστ είναι η αντικειμενική μέτρηση της αναγνωστικής ικανότητας των παιδιών των παραπάνω ηλικιών, ο εντοπισμός των παιδιών με προβλήματα ανάγνωσης και η σύγκριση του επιπέδου της αναγνωστικής ικανότητας μεταξύ των παιδιών της ίδιας τάξης ή μεταξύ των παιδιών δύο ή περισσοτέρων σχολείων.
  • Διερευνητικά – Ανιχνευτικά Εργαλεία (Κριτήρια) των Μαθησιακών Δυσκολιών:
    Ο σκοπός των συγκεκριμένων εργαλείων είναι η ανίχνευση κοινωνικών, συναισθηματικών δυνατοτήτων και δυσκολιών καθώς και προβλημάτων συμπεριφοράς μαθητών προσχολικής ηλικίας και σχολικής ηλικίας, έτσι ώστε να εντοπιστούν έγκαιρα προβλήματα σε συγκεκριμένους τομείς που μπορεί να αποτελέσουν πιθανούς προγνωστικούς δείκτες για τη μετέπειτα σχολική επάρκεια και προσαρμογή του παιδιού με μαθησιακές δυσκολίες.
  • Υλικό Διάγνωση ΚΨΜ
    Η διαγνωστική σειρά Διάγνωση Δυσλεξίας, Σειρά Τεστ, (Δ. & Γ. Ζάχος, 1998) αποτελεί διαγνωστική προσέγγιση της ειδικής μαθησιακής δυσκολίας στο λόγο – δυσλεξίας, καταγράφοντας με ακρίβεια τα συμπτώματα που εκδηλώνουν οι δυσχέρειες στα τέσσερα βασικά επίπεδα γλωσσικής καλλιέργειας: το φωνολογικό, το μορφολογικό, το συντακτικό και το σημαντικό. Απευθύνεται σε παιδιά των τάξεων του Δημοτικού Σχολείου, αλλά και των 3 τάξεων του Γυμνασίου. Αποτελείται από 8 τομείς: Ιστορικό, Ανάγνωση, Γραφή, Οπτική Διάκριση, Ακουστική Διάκριση, Συγκέντρωση Προσοχής, Πλευρίωση και Νοημοσύνη, οι οποίοι αξιολογούνται μέσα από 10 τεστ και ένα ερωτηματολόγιο.
  • ΦΩΤΑΔΥΣ 5-6
    Φωνολογικό Τεστ Ανίχνευσης Δυσλεξικής Συμπεριφοράς για Παιδιά Ηλικίας 5-6 ετών Το Φωνολογικό Τεστ Ανίχνευσης Δυσλεξικής Συμπεριφοράς 5-6 (ΦΩΤΑΔΥΣ) 5-6 είναι ένα ψυχομετρικό εργαλείο εντοπισμού των παιδιών του Νηπιαγωγείου με τάσεις εμφάνισης δυσκολιών στην ανάγνωση και ορθογραφημένη γραφή.
  • Δοκιμασία Ανίχνευσης Μαθησιακών Δυσκολιών για Γυμνάσιο-Λύκειο.
    Είναι ένα δομημένο και εξειδικευμένο υλικό που διαμορφώθηκε για τον εντοπισμό και την ανίχνευση μαθησιακών δυσκολιών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
  • Detroit test (DTLA) Το Detroit Test μαθησιακής επάρκειας είναι η προσαρμογή και στάθμιση στην ελληνική πραγματικότητα των DTLA-P:3 και DTLA-4, τα οποία χρησιμοποιούνται για την εκτίμηση της μαθησιακής επάρκειας των μαθητών και βοηθούν στη δημιουργία παιδαγωγικών παρεμβάσεων για διάφορους τύπους μαθησιακών προβλημάτων.Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για ένα ψυχομετρικό τεστ ειδικών ικανοτήτων του ατόμου που αφορά τη νοητική λειτουργία και βοήθα στον εντοπισμό των δυνατοτήτων και των αδυναμιών. Το DTLA-P:3 προορίζεται για παιδιά 4.0 έως 7.11 χρονών και το DTLA-4 για παιδιά 8.0 έως 15.11 ετών που μπορούν να κατανοήσουν και ανταποκριθούν στο περιεχόμενο των υποδοκιμασιών.To DTLA-P: 3 αποτελείται από 115 ερωτήσεις και εκτιμά 16 διαφορετικές ικανότητες που οδηγούν σε ένα γενικό πηλίκο επάρκειας, καθώς και σε τυπικούς βαθμούς ανά περιοχή, από τις οποίες προέρχονται οι αντιθετικές συνθέσεις. Οι περιοχές είναι τρεις, η γλωσσική, η κινητική και η περιοχή προσοχής, οι οποίες χωρίζονται αντίστοιχα σε λεκτικό και μη λεκτικό, σε κινητικό και μη κινητικό και σε επαυξημένη προσοχή και περιορισμένη.Στο DTLA-4 χρησιμοποιούνται οι εξής υποδοκιμασίες στο παιδί για να εξεταστεί η επίδοσή του:Υποδοκιμασία 1. Αντίθετες έννοιες Υποδοκιμασία
    2. Ακολουθία σχεδίου Υποδοκιμασία
    3. Αναπαραγωγή προτάσεων Υποδοκιμασία
    4. Αντιστροφή γραμμάτων Υποδοκιμασία
    5. Αναπαραγωγή σχεδίου Υποδοκιμασία
    6. Βασικές πληροφορίες Υποδοκιμασία
    7. Συμβολικές σχέσεις Υποδοκιμασία
    8. Ακολουθίες λέξεων Υποδοκιμασία
    9. Ακολουθίες ιστοριών
  • Κριτήριο Αξιολόγησης μαθηματικών ικανοτήτων.
    Ένα εξειδικευμένο κριτήριο για τον εντοπισμό μαθηματικών δυσκολιών από τον κ. Αγαλιώτη για όλες τις τάξεις του Δημοτικού.
  • Πρωτόκολλα Αξιολόγησης Κινήτρων (Παντελιάδου).
    Η αξιολόγηση των παραγόντων που μπορούν να αξιοποιηθούν για την ενεργοποίηση της συμμετοχής του μαθητή στη μαθησιακή διαδικασία, είτε σε μικρότερη είτε σε μεγαλύτερη ηλικία, είναι εξαιρετικά σημαντική για το σχεδιασμό της διδασκαλίας. Στην υποενότητα αυτή περιλαμβάνονται τρία πρωτόκολλα που μπορούν να συμπληρωθούν από το μαθητή ή να συμπληρωθούν από την εκπαιδευτικό κατά τη διάρκεια συνέντευξης με το μαθητή:Πρωτόκολλο 1: Αξιολόγηση κινήτρων μαθητών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσηςΠρωτόκολλο 2: Αξιολόγηση κινήτρων μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςΠρωτόκολλο 3: Αξιολόγηση απόδοσης αιτιολογικών προσδιορισμών.
  • Διαγνωστική Δοκιμασία ΜΕΘΟΔΟΣ 222
    Η Διαγνωστική Δοκιμασία ΜΕΘΟΔΟΣ 222 αποτελεί διαγνωστικό εργαλείο για τον εντοπισμό ενός δυσλεξικού, ή όχι παιδιού. Η Διαγνωστική Δοκιμασία ΜΕΘΟΔΟΣ 222 αποτελεί διαγνωστικό εργαλείο για τον εντοπισμό ενός δυσλεξικού, ή όχι παιδιού. Βασισμένη στο ότι η Δυσλεξία δεν είναι κάποια ανώτερη λειτουργία του εγκεφάλου για να την μετρήσουμε, αλλά κάποια δυσλειτουργία ορισμένων περιοχών του εγκεφάλου, η οποία είτε υπάρχει είτε δεν υπάρχει, σκοπός της ΜΕΘΟΔΟΥ 222 για τη Διάγνωση της Δυσλεξίας είναι ο εντοπισμός του Δυσλεξικού παιδιού, με βάση τις ικανότητες του στις προτεινόμενες δοκιμασίες. Οι δοκιμασίες αυτές αφορούν την οπτική και ακουστική ικανότητα διάκρισης φθόγγων και συμπλεγμάτων τους, την ικανότητα ανάγνωσης συλλαβικών τύπων, λέξεων και κειμένου, την προφορική και γραπτή έκφραση, την κατανόηση του προφορικού και γραπτού λόγου, το λεξιλόγιο, την αριθμητική ικανότητα κ.ά. Δίνει μια πολύ αναλυτική συνολική εικόνα όλων εκείνων των δεξιοτήτων που αφορούν το δυσλεξικό σύνδρομο και μια συνολική καταγραφή των γενικών και ειδικών μαθησιακών ικανοτήτων του παιδιού.
  • Λάμδα Τεστ
    Το ΛΑΜΔΑ ΤΕΣΤ είναι ένα εργαλείο ανίχνευσης μαθησιακών δυσκολιών τόσο στο γραπτό όσο και στον προφορικό λόγο. Απευθύνεται σε ηλικίες από Β’ Δημοτικού έως και Β’ Γυμνασίου. Αποτελείται από ασκήσεις με τη μορφή παιχνιδιών που εκτελούνται από το μαθητή μέσω του ηλεκτρονικού υπολογιστή. Μετά το τέλος των δοκιμασιών εξάγεται το προφίλ επίδοσης του κάθε μαθητή.Σκοπός του διαγνωστικού αυτού τεστ είναι η αυτοματοποιημένη ανίχνευση μαθησιακών δυσκολιών στο γραπτό και στο προφορικό λόγο. Τα αποτελέσματα της χορήγησης ελέγχονται αυτοματοποιημένα από τον υπολογιστή. Η χρήση του εργαλείου αυτού πραγματοποιείται από έμπειρο ειδικό παιδαγωγό που έχει ως αποτέλεσμα τον εντοπισμό μαθησιακών δυνατοτήτων αλλά και αδυναμιών ενός μαθητή και κατ’ επέκταση το σχεδιασμό εξατομικευμένου εκπαιδευτικού προγράμματος παρέμβασης εάν αυτό κριθεί αναγκαίο.Οι τομείς που εξετάζονται από το ΛΑΜΔΑ ΤΕΣΤ είναι:
  • Ταχύτητα και ακρίβεια αναγνώρισης εικόνων και λέξεων
  • Ιστορική και γραμματική ορθογραφία
  • Προφορική και γραπτή κατανόηση
  • Μορφοσύνταξη: συμπλήρωση προτάσεων, αναλογίες
  • Φωνολογική ενημερότητα
  • Λεξιλόγιο: επιλογή εικόνας, ορισμοί
  • Εύρος προσοχής
  • Μνήμη
  • Μη λεκτική νοημοσύνη
  • Μουσικές δεξιότητες: αναπαραγωγή ρυθμού
  • Πρόγραμμα Αναπτυξιακής Σχολικής Αξιολόγησης (κατά Δημητρίου)
    Είναι ένα δίτομο αξιολογητικό όργανο, βασισμένο στην ισχύουσα Ύλη του Υπ. Παιδείας Ελλάδος. Δίνει την ευκαιρία σε Γονείς και Εκπαιδευτικούς, να αξιολογήσουν, το επίπεδο του παιδιού για όλες τις τάξεις Δημοτικού, για τυπικά και μη παιδιά. Έχει τρεις βαθμίδες, Αρχική, Μέση και Τελική. Είναι επίσημο αξιολογητικό όργανο, αν ο ειδικός έχει πιστοποιηθεί με το Σεμινάριο.
  • Κριτήριο αξιολόγησης των γνώσεων για τον γραπτό λόγο
    Χορηγείται προσωπικά σε κάθε παιδί, ηλικίας 4 έως 7 ετών, που βρίσκονται στη διαδικασία κατάκτησης του γραπτού λόγου. Αποκαλύπτει το τι προσέχει το παιδί οπτικά όταν εμπλέκεται στην διαδικασία ανάγνωσης ενός κειμένου και με ποια σειρά. Επιπροσθέτως, το συγκεκριμένο εργαλείο είναι ευαίσθητο στις αλλαγές που συμβαίνουν κατά την ανάδυση του γραμματισμού σε ένα παιδί, και γι αυτό είναι κατάλληλο για την αξιολόγηση και την καταγραφή των αλλαγών αυτών στο πέρασμα του χρόνου, κάτι που περιλαμβάνει και την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της διδασκαλίας.
  • MathPro Education test
    Αποτελεί το πρώτο σταθμισμένο ψηφιακό εργαλείο σύντομης (MathPro-S Test) και πλήρους (MathPro Test) αξιολόγησης μαθηματικών δεξιοτήτων των μαθητών Ά Δημοτικού έως Α Γυμνασίου και έγκαιρου εντοπισμού των μαθητών που ενδέχεται να αντιμετωπίζουν δυσκολίες στα Μαθηματικά ή Δσαριθμησία.
  • Ελληνική κλίμακα αξιολόγησης της Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής/Υπερκινητικότητας
    H Κλίμακα Αξιολόγησης της ΔΕΠ-Υ-ΙV σχεδιάστηκε από τους Du Paul, Power, Anastopoulos & Reid το 1998. Πρόκειτια για ένα ανιχνευτικό εργαλείο για τον εντοπισμό των παιδιών με υψηλή πιθανότητα εκδήλωσης ΔΕΠ-Υ, σύμφωνα με τα κριτήρια του DSM-IV.Η κλίμακα αυτή είναι διαθέσιμη σε δύο παραλλαγές, μία για γονείς και μία για εκπαιδευτικούς. Η κάθε κλίμακα περιλαμβάνει 18 ερωτήσεις που αφορούν στη συμπεριφορά του παιδιού τους τελευταίους 6 μήνες. Αποτελείται από δύο υποκλίμακες, την υποκλίμακα ελλειμματικής προσοχής και την υποκλίμακα υπερκινητικότητας/υπερκινητικότητας.Από τη συμπλήρωσή της, προκύπτουν τρεις βαθμολογίες: ελλειμματική προσοχή, παρρομητικότητα/υπερκινητικότητα και συνολική βαθμολογία.Η κλίμακα μπορεί να αξιοποιηθεί ως συμπληρωματικό μέσο κατά τη διαδικασία διαγνωστικής αξιολόγησης για τη συλλογή σχετικών πληροφοριών με σύντομο και εύκολο τρόπο αλλά και για την αξιολόγηση της πορείας του θεραπευτικού προγράμματος. Επίσης, μπορεί να αναδείξει τις διαφορές στον τρόπο που αντιλαμβάνονται τη συμπεριφορά του παιδιού διαφορετικά σημαντικά άτομα του περιβάλλοντός τους (π.χ. η μητέρα σε σχέση με τον πατέρα ή οι γονείς σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς).
  • Ψυχομετρικό Κριτήριο Γλωσσικής Επάρκειας (Λ-α-Τ-ω )
    Το ψυχομετρικό κριτήριο γλωσσικής επάρκειας- Λ-α-Τ-ω Ι και ΙΙ (Τζουριάδου, Συγκολλίτου, Αναγνωστοπούλου, Βακόλα, 2008) κατασκευάστηκε για να αναδείξει γενικότερα τη γλωσσική επάρκεια των παιδιών και αποτελεί προϋπόθεση για μια ολοκληρωμένη διαφορική διάγνωση.
  • Εργαλείο πρώιμης μαθηματικής επάρκειας της ΟυτρέχτηςΤο ψυχομετρικό κριτήριο μαθηματικής επάρκειας 7.06-15.05 ανιχνεύει τις πιθανές αδυναμίες του μαθητή συγκριτικά με τους συνομηλίκους του και γίνεται πιο συγκεκριμένος ο προσδιορισμός των εσωτερικών αδυναμιών και δυνατοτήτων του. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται η κατασκευή εξειδικευμένων προγραμμάτων παρέμβασης.Το ψυχομετρικό κριτήριο της Πρώιμης μαθηματικής επάρκειας της Ουτρέχτης έχει ως σκοπό την εκτίμηση της πρώιμης μαθηματικής επάρκειας παιδιών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας (4 – 7.05). Η πρώιμη μαθηματική επάρκεια αναφέρεται στο σύνολο των γνώσεων και των δεξιοτήτων που αποτελούν προϋπόθεση για να εισαχθεί αποτελεσματικά ένα παιδί προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας στα σχολικά μαθηματικά της τυπικής εκπαίδευσης.
  • ΠΑΙΣ
    Ανιχνευτική δοκιμασία που στοχεύει στη διάγνωση ΔΑΦ από τα 2 πρώτα έτη της ζωής.
  • Τι είναι η Σχολική Ετοιμότητα;Η σχολική ετοιμότητα εστιάζει στη γνωστική και συναισθηματική ωριμότητα του παιδιού,καθώς στην Α’ δημοτικού είναι απαραίτητες τόσο οι γνωστικές όσο και οι συναισθηματικές δεξιότητες προκειμένου να κατανοούνται και να εμπεδώνονται οι διάφορες δραστηριότητες (ατομικές, ομαδικές) που πραγματοποιούνται κατά την εκπαιδευτική διαδικασία. Η σχολική ετοιμότητα, ερμηνεύοντας τη φράση, αναφέρεται στο εάν ένα παιδί είναι έτοιμο να ξεκινήσει το σχολείο και να φοιτήσει με επιτυχία στην Α΄ Δημοτικού.
    Αξίζει να σημειωθεί πως δεν αρκεί μόνο να μπορεί ένα παιδί ήδη από το νηπιαγωγείο να γράφει το όνομά του και να μετράει μέχρι το δέκα για να πούμε ότι είναι έτοιμο.
    Υπάρχουνκάποιοι τομείς ανάπτυξης τους οποίους θα πρέπει να έχει κατακτήσει το παιδί για να είναι σε θέση να ξεκινήσει το δημοτικό σχολείο και να παρακολουθήσει με επιτυχία το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Α’ τάξης του δημοτικού χωρίς δυσκολίες.
    Το Κέντρο Αγωγής Παιδιού και Εφήβου “Εξέλιξη”, παρέχει ένα ολοκληρωμένο πακέτο με τα εξής αξιολογητικά εργαλεία:
    -ΠΡΟΑΝΑΓΑΦΩ
    – A’ ΤΕΣΤ
    – DETROIT TEST
    -ΦΩΤΑΔΥΣ
    – AKOA
    Τα συγκεκριμένα εργαλεία χορηγούνται από την έμπειρη και εξειδικευμένη ομάδα μας. Οι ειδικοί θεραπευτές και συγκεκριμένα λογοθεραπευτές και εργοθεραπευτές αξιολογούν και εξαγάγουν ολοκληρωμένα αποτελέσματα μετά το πέρας δύο συνεδριών.

Ποια είναι τα πακέτα και τα αξιολογητικά εργαλεία που προσφέρει το Κέντρο Αγωγής και Παιδιού “Εξέλιξη”;
Το Κέντρο Αγωγής Παιδιού και Εφήβου “Εξέλιξη” διαθέτει πολλά ολοκληρωμένα πακέτα αξιολόγησης κατάλληλα για παιδιά προσχολικής ηλικίας αξιολογώντας με ακρίβεια τη σχολική ετοιμότητά τους!
Παρακάτω παρουσιάζονται όλα τα πακέτα μας καθώς και τα αξιολογητικά εργαλεία που αξιοποιούνται για το κάθε πακέτο!

  • Πρόγραμμα Ποαναγράφω

Ξεκινάμε με το «ΠΡΟΑΝΑΓΡΑΦΩ» το οποίο είναι ένα ευχάριστο εργαλείο για τα παιδιά και εύχρηστο για τους θεραπευτές. Τα αποτελέσματά του είναι απόλυτα έγκυρα! Ταυτόχρονα, είναι ιδανικό για παιδιά προσχολικής ηλικίας ώστε να αξιολογείται σωστά το επίπεδο ετοιμότητάς τους για την εισαγωγή τους στη σχολική ζωή. Το υλικό του περιλαμβάνει 79 ασκήσεις, οι οποίες αξιολογούν τρεις κυρίως τομείς: α) Ψυχοκινητικότητα  β )Μνήμη,  γ)Γραφοφωνολογία

Οι ειδικοί θεραπευτές μας και συγκεκριμένα οι Λογοθεραπευτές, Εργοθεραπευτές, Ειδικοί Παιδαγωγοί το χορηγούν με απόλυτη ακρίβεια και το εμπιστεύονται καθώς αποτελεί τη βάση για τη διαμόρφωση ανάλογου προγράμματος παρέμβασης. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα παρέμβασης έχει διάρκεια 9 συνεδριών και θεωρείται άκρως στοχευμένο!

  • Πρόγραμμα Βραχυπρόθεσμης Χορήγησης Αθηνά Τεστ
    Ακολουθεί το πρόγραμμα Βραχυπρόθεσμης χορήγησης Αθηνά Τεστ που είναι ένα διδακτικό-διορθωτικό πρόγραμμα με 1 ώρα αξιολόγηση και 6 έως 12 συνεδρίες παρακολούθησης.

Το Αθηνά Τεστ αποτελεί διαγνωστική μέθοδο που εντοπίζει με ακρίβεια τις δυσκολίες μάθησης. Απευθύνεται πρωτίστως σε παιδιά ηλικίας 5 έως με 9 ετών (δηλαδή νηπιαγωγείου, Α΄, Β΄, Γ΄ & Δ΄ Δημοτικού), αλλά χορηγείται και σε μεγαλύτερα παιδιά.  Σταθμίστηκε στο Ψυχομετρικό εργαστήριο του Τομέα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών το 1999.

Ειδικότερα, το Αθηνά Τεστ πρόκειται για ένα πολυθεματικό τεστ ενδοατομικής αξιολόγησης, το οποίο δίνει μια αναλυτική εικόνα του επιπέδου και του ρυθμού ανάπτυξης του παιδιού σε πέντε βασικούς τομείς της ανάπτυξης όπως είναι η νοητική ικανότητα, η άμεση μνήμη ακολουθιών, η ολοκλήρωση ελλιπών προτάσεων, η γραφο – φωνολογική ενημερότητα και η νευρο – ψυχολογική ωριμότητα.

 

 

 

 

  • DETROIT TEST
    Το Detroit Test αποτελεί ένα εργαλείο – πρόγραμμα παρέμβασης στα μέτρα των μαθητών με την ακόλουθη δημιουργία παιδαγωγικών παρεμβάσεων για διάφορους τύπους μαθησιακών προβλημάτων.

 

Συγκεκριμένα, βοηθά στον εντοπισμό των δυνατοτήτων και των αδυναμιών και προβλέπει την ικανότητα του παιδιού για την επιτυχία του στο σχολικό περιβάλλον!

Το DTLA-3 αποτελείται από 115 ερωτήσεις και εκτιμά 16 διαφορετικές ικανότητες που οδηγούν σε ένα γενικό πηλίκο επάρκειας.

 

 

 

  • The Bangor Dyslexia Test-Αξιολόγηση ειδικών μαθησιακών δυσκολιών


    Τι είναι το Βangor Dyslexia Test ;
    Το Βangor Dyslexia Test αποτελεί έναν σύντομο, εύχρηστο προσυμπτωματικό έλεγχο, με σκοπό να διαπιστώσουμε αν ο μαθητής που αξιολογούμε εμφανίζει χαρακτηριστικά που συνδέονται με δυσλεξία. Δεν είναι ένα αξιόπιστο μέσο για τη διάγνωση της δυσλεξίας αλλά αποτελεί μέρος μιας διαγνωστικής διαδικασίας,σε συνδιαμό με άλλα τεστ. Επίσης δεν μπορεί να βοηθήσει σε περιπτώσεις υποκειμένων με περιορισμένες ικανότητες αφού κάποιος μπορεί να θεωρήσει τις μαθησιακές δυσκολίες του υποκειμένου ως «γενικές» και όχι ως «ειδικές».
    Το Βangor Dyslexia Test μας δίνει πληροφορίες για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο μαθητής και τα scores της επίδοσης του έχουν σκοπό να μας καθοδηγήσουν για το τι παρεμβάσεις και τι πρόγραμμα θα ακολουθήσουμε.

 

 

Ποιες κλίμακες περιλαμβάνει;
Η αξιολόγηση διαρκεί 30 λεπτά και περιλαμβάνει έξι τεστ που καλύπτουν την ικανότητα, την επίτευξη και τη διάγνωση.
Το τεστ χωρίζεται στα ακόλουθα
ενότητες:
• αριστερή -δεξιά πλευρίωση (μέρη του σώματος).
• επανάληψη πολυσύλλαβων λέξεων
• αφαιρετικός συλλογισμός
• πίνακες
• χρονικός προσανατολισμός – ποιος μήνας έπεται ποιος προηγείται
• επόμενος- προηγούμενος αριθμός
• b–d σύγχυση.
• συχνότητα

Σε ποιες ηλικιες χορηγείται;
Το τεστ δίνεται σε παιδιά άνω των 7 με 8 χρόνων. Δεν επιτρέπεται να δώσουμε το τεστ σε παιδιά μικρότερης ηλικίας, ακόμη και η χορήγηση του τεστ σε μαθητές 7-8 χρόνων μας κάνει να είμαστε επιφυλακτοί ως προς τα αποτελέσματα που θα μας δώσει. Εάν χρησιμοποιειται σε μεγαλύτερα παιδιά και ενήλικες θα πρέπει να δίνεται προσοχή γιατί αυτά τα άτομα έχουν ήδη αναπτύξει αντισταθμισμένες δεξιότητες. Σ΄αυτές τις περιπτώσεις, ακόμα και ένας πολύ μικρός αριμός «θετικων» ενδείξεων μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως απόδειξη για «ειδικη» ανεπάρκεια.

 

  • ΑΚΟΑ:

Το Ανιχνευτικό κριτήριο Οπτικής Αντίληψης περιλαμβάνει 8 υποτέστ τα οποία εξετάζουν τους παρακάτω τομείς Οπτικής Αντίληψης:

· Οπτικοκινητικό Συντονισμό (3 δοκιμασίες)

· Οπτική Μνήμη (3 δοκιμασίες)

· Οπτική Διάκριση (10 δοκιμασίες)

· Αντιγραφή Σχημάτων (10 δοκιμασίες)

· Αντίληψη της θέσης στο χώρο (8 δοκιμασίες)

· Διάκριση Χρωμάτων (5 δοκιμασίες)

· Διάκριση Σχημάτων-Γραμμάτων (5 δοκιμασίες)

· Οπτικός Εγκλεισμός (5 δοκιμασίες)

ΣΤΟΧΟΙ

· Εκτίμηση των αντιληπτικών ικανοτήτων του παιδιού.

· Εκτίμηση των επιμέρους δεξιοτήτων που συνθέτουν τη Γνωστική Λειτουργία της Οπτικής Αντίληψης.

· Σύνδεση των Αναταραχών Οπτική Αντίληψης με την πιθανή ένδειξη εμφάνισης Μαθησιακών Δυσκολιών.

· Καταγραφή του ξεχωριστού προφίλ των παιδιών, έτσι ώστε να σχεδιαστούν κατάλληλα προγράμματα παρέμβασης για όσα από τα παιδιά παρουσιάζουν ελλείψεις σε υποτομείς της Οπτικής Αντίληψης.