Διαφοροποιημένη διδασκαλία – Παιχνιδομάθημα στα Αρχαία (Μέρος Β’)

   Μετά τη διαφοροποιημένη διδασκαλία για τα φωνήεντα (βλ. Μέρος Α’) ας περάσουμε τώρα στην εμπέδωσή τους. Εδώ μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα αγαπημένο φαγητό σχεδόν όλων των παιδιών και των μεγάλων όπως η πίτσα..  ναι ναι μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την πίτσα για να μπορέσουν τα παιδιά να εμπεδώσουν τον διαχωρισμό των φωνηέντων στα αρχαία.

  • Πώς;;; Για να δούμε!!!

   Έχουμε πάρει 2 κουτιά πίτσας μεγάλα και καθαρά. Από το διαδίκτυο (μεγάλος σύμμαχος) κατεβάζουμε μια εικόνας πίτσας, την εκτυπώνουμε, την πλαστικοποιούμε, την κόβουμε σε 7 κομμάτια και πάνω στα κομμάτια γράφουμε με το αντίστοιχο χρώμα τα γράμματα πχ Η,Ο και τα τοποθετούμε στο κουτί όπως την πίτσα. Το δεύτερο κουτί,  το χωρίζουμε σε 3 κατηγορίες με πιο μικρά χαρτόνια και γράφουμε πάλι με τα αντίστοιχα χρώματα μόνο τις κατηγορίες.

   Στη συνέχεια, αφού κάνουμε μια επανάληψη στα παιδιά εμφανίζουμε τα κουτιά της πίτσας (ναι ναι στην αρχή θα γίνει κάποια φασαρία, θα γελάσουν, θα γελάσετε και εσείς αλλά είπαμε φέτος δεν υπάρχει το άγχος και η πίεση ύλης και εξετάσεων, οπότε διασκεδάστε το μαζί με τα παιδιά), και ζητάμε από ένα μαθητή να έρθει και να δει τι έχουν μέσα τα κουτιά. Προχωράμε σηκώνοντας έναν – έναν μαθητή,  ο οποίος πρέπει να πάρει ένα κομμάτι από την πίτσα και να το τοποθετήσει στο άλλο κουτί στη σωστή κατηγορία. Το ‘’παιχνιδομάθημα’’ τελειώνει όταν σηκωθούν όλοι οι μαθητές και πιστέψτε με στο τέλος και θα τα έχουν μάθει και θα σας ζητάνε να ‘’ξαναπαίξετε’’!!!

    Με αυτόν τον τρόπο έχετε κερδίσει τα παιδιά, έχετε κάνει ένα μικρό βήμα στο να έρθουν κοντά σε εσάς και στα Αρχαία και θα περιμένουν με αγωνία την επόμενη φορά για το τι μπορεί να έχετε ‘’σκαρφιστεί’’!!!

Τατσώνα Βικτωρία

Φιλόλογος ΕΑΕ

Υπεύθυνη Διαφοροποιημένου προγράμματος για Ββάθμια

Στο Κέντρο ‘’Εξέλιξη΄΄ 

Μοιραστείτε το!

Αφήστε μια απάντηση