Σπάστε την όλη διαδικασία ‘ακούω’ σε μικρότερα κομματάκια και ενισχύστε το καθένα από αυτά. Αναπτύξτε ακουστική κατανόηση και κάντε χρήση οπτικών υπαινιγμών (φωτογραφίες, εικόνες αντικείμενα). Βοηθητικό θα ήταν να κάνετε χρήση χειρονομιών έτσι ώστε να ενώστε την γραπτή έκφραση με την προφορική επικοινωνία. Παρακάτω παρατίθενται βοηθητικές συμβουλές για την καλλιέργεια της επικοινωνίας σε παιδιά που βρίσκονται μέσα στο Φάσμα του Αυτισμού.
Αναπτύξτε προφορική έκφραση
|
- Ενισχύστε αφορμές για επικοινωνία
- Δώστε δομημένες οδηγίες για την απόκτηση νέου λεξιλογίου αλλά με οπτικούς υπαινιγμούς
- Βοηθήστε τον μαθητή ότι κάθε τι στο περιβάλλον του έχει ένα όνομα
- Κάντε χρήση επιθυμητών αντικειμένων ή δραστηριοτήτων για να ενθαρρύνετε την έκφραση
- Προκαλέστε καταστάσεις στην τάξη έτσι ώστε να αναδυθούν σχόλια
|
Αναπτύξτε γλώσσα επικοινωνίας και ομιλία
|
- Μοντελοποιείστε συγκεκριμένη δεξιότητα και βάλτε άλλον μαθητή να παρουσιάσει την συγκεκριμένη δεξιότητα
- Δώστε ευκαιρίες για οδηγίες δομημένου παιχνιδιού
- Κάντε συχνή χρήση συζητήσεων ρουτινών για να εξασκήσετε τις δεξιότητες
- Διδάξετε στους μαθητές σας την αντιστοιχία συμπεριφορών και σκέψεων
- Κάντε χρήση διαλόγων για να διδάξετε κοινωνικούς διαλόγους
- Διδάξετε κανόνες για αλληλεπίδραση
- Στοχεύστε την ομιλία με το να την σπάσετε σε επιμέρους δεξιότητες
-έναρξη συν-ομιλίας
-διακοπή συν-ομιλίας
-συναρπαστική συν-ομιλία
-μιλήστε για ένα θέμα
-εναλλαγή ρόλων
-γλώσσα σώματος
|
Ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων
- Χρήση κοινωνικών ιστοριών
- Διδάξετε στοιχεία βασικών κοινωνικών δεξιοτήτων
- Παρέχετε προσχεδιασμένη εξάσκηση και ενίσχυση δεξιοτήτων
- Παρέχετε εξάσκηση για δεξιότητες με χρήση εικόνων ως μέσο γνωστικών εικονικών υπαινιγμών –
- Κάντε χρήση συνομηλίκων
|
Λογοθεραπεύτρια
Τραγά Ελένη