Συμβουλευτική και Επαγγελματικός Προσανατολισμός για μια Διαφοροποιημένη Σταδιοδρομία: Την Ρομποτική

Βρισκόμαστε στην αρχή της τρίτης βιομηχανικής επανάστασης όπου οι νέες τεχνολογίες, η τεχνητή νοημοσύνη, η ρομποτική, τα big data, στα επόμενα 15-20 χρόνια, θα απασχολούν πάνω από το 70% της συνολικής απασχόλησης και αυτό πρέπει να το λάβουν σοβαρά υπόψη τους όσοι προγραμματίζουν σήμερα το επαγγελματικό τους μέλλον. Γενικότερα, υπάρχουν δυνατότητες εύρεσης εργασίας, για νέα άτομα που η επαγγελματική τους προσωπικότητα δεν είναι ευθέως αρνητική με αυτά. Με άλλα λόγια τα ενδιαφέροντα, οι κλίσεις και οι προτιμήσεις τους ταυτίζονται έστω και μερικώς με τις νέες τεχνολογίες ή δεν βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση.

Το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ (WEF), στην πρόσφατη μελέτη του σχετικά με τις δουλειές του μέλλοντος, εκτίμησε ότι θα χαθούν περίπου επτά εκατομμύρια θέσεις εργασίας, ενώ το ίδιο διάστημα θα προκύψουν άλλα δύο εκατομμύρια, οι οποίες θα αφορούν εργασίες που σχετίζονται με την τεχνολογία, ενώ ταυτόχρονα η ρομποτική και η πληροφορική έχουν ήδη αρχίσει να παραμερίζουν παραδοσιακά επαγγέλματα.

Αδιαμφισβήτητα λοιπόν, μπορούμε να πούμε ότι δημιουργούνται νέα εργασιακά δεδομένα που θέτουν νέες απαιτήσεις και δεξιότητες. Τι εννοούμε όμως απαιτήσεις? Ίσως η αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού συστήματος να είναι αναγκαία. Ήδη σε κάποια σχολεία έχουν εισάγει το μάθημα της ρομποτικής ως υποχρεωτικό μάθημα, όπως σε πόλεις της Νότιας Αφρικής, ενώ σε άλλες σχολικές μονάδες αποτελεί ένα ζήτημα συζήτησης και αμφισβήτησης.

Ωστόσο η ρομποτική στα πλαίσια της τάξης έχει να προσφέρει πολλά οφέλη, το σημαντικότερο εκ των οποίων είναι ότι προετοιμάζει τους μαθητές για το ανταγωνιστικό εργατικό δυναμικό του αύριο, καλλιεργώντας τις κατάλληλες δεξιότητες για το μέλλον. Οι μαθητές στη πράξη μπορούν να ανακαλύψουν αν οι ικανότητες και τα ενδιαφέροντά τους αντιστοιχούν σε εκείνες τις δεξιότητες που θα καθορίσουν την αγορά εργασίας του μέλλοντος, όπως ο προγραμματισμός  κ.α.

Έτσι, εύλογα ερωτήματα μπορούν να δημιουργηθούν σε γονείς και παιδιά, όπως:

Τι πρέπει να σπουδάσω για μια καριέρα στη ρομποτική;

Τι δεξιότητες χρειάζομαι για να εργαστώ σε project που αφορούν τα ρομπότ;

Ποια μαθήματα είναι σχετικά και τι πρέπει γενικά να μελετήσω;

  • Η ρομποτική δεν είναι μια απλή επιλογή σταδιοδρομίας. Είναι μιαπραγματικά διεπιστημονική καριέρα. Αυτό το κάνει διαφορετικό από πολλές παραδοσιακές θέσεις εργασίας. Στο κέντρο Αγωγής Παιδιού και Εφήβου «Εξέλιξη» , ειδικοί σύμβουλοι σταδιοδρομίας είναι στη διάθεση σας να απαντήσουν οποιοδήποτε ερώτημα σας σχετικά, να σας ενημερώσουν και να σας καθοδηγήσουν σε αυτό το καινούργιο μονοπάτι εργασίας, στηριζόμενοι πάντα σε πρόσφατα ερευνητικά δεδομένα.

Όποιο μονοπάτι κι αν επιλέξετε, φροντίστε να συνεχίσετε να αναπτύσσετε τις γνώσεις σας και σε όλους τους άλλους τομείς, καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής σας.  Γιατί η εμπειρία δείχνει ότι τελικά η ανάπτυξη του εαυτού σας σε έναν ικανό περίτεχνο και αποτελεσματικό εργαζόμενο θα σας επιφέρει μεγαλύτερες προσωπικές αλλά και επαγγελματικές επιτυχίες!

Επιμέλεια: Αικατερίνη Κουλούρη, Ψυχολόγος

Βιβλιογραφία
Θωμόπουλος, Δ. (2014). Η εκπαιδευτική ρομποτική ως μέσο ώθησης για την εμπλοκή του μαθητή με τις θετικές επιστήμες (Doctoral dissertation).

Μοιραστείτε το!

Αφήστε μια απάντηση