Διδάσκοντας παιδιά με Γνωστικά Ελλείμματα

Τα γνωστικά ελλείμματα επηρεάζουν την μάθηση των παιδιών άμεσα και λειτουργούν ανασταλτικά στην διαδικασία της κατάκτησης νέων δεξιοτήτων.

Το εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται στην εκπαίδευση των παιδιών  γνωστικές δυσκολίες   πρέπει να σχετίζονται με  διαφοροποιήσεις ανάλογα με τις ανάγκες του παιδιού και τον τρόπο χρήσης του υλικού. Συγκεκριμένα, επιλέγεται υλικό που είναι κατάλληλο για όλα τα παιδιά και το οποίο χρησιμοποιείται με τέτοιο τρόπο ώστε να αποκρίνεται στις ανάγκες τους στο πλαίσιο μιας διαφοροποιημένης προσέγγισης.

Προτάσεις διαφοροποιήσεις είναι :

  • Η χρήση αντικειμένων
  • H αξιοποίηση οπτικού υλικού
  • Εικονοπροβλήματα
  • Η χρήση λογισμικών
  • Εφαρμογή διαδραστικών δραστηριοτήτων
  • Θεατρικό παιχνίδι

Βοηθητικές στρατηγικές είναι οι ακόλουθες :

  • Επιβράβευση της συμπεριφοράς
  • Φυσική, λεκτική και εναλλακτική παρακίνηση
  • Επαυξημένη υπόδειξη και σαμποτάζ

Το σαμποτάζ  είναι μία τεχνική που αναφέρεται στην ανατροπή μιας αλληλεπιδραστικής ρουτίνας και στη δημιουργία μιας κατάστασης προβληματισμού που απαιτεί αλλαγή στο τρόπο σκέψης και επικοινωνίας του παιδιού. Ο εκπαιδευτικός ανατρέπει μια ρουτίνα ενεργοποιώντας τις δεξιότητες σκέψης του παιδιού με τρόπο παιγνιώδη.

 

Μάρθα Ι.Ηλιοπούλου

Ειδική Παιδαγωγός/Φιλόλογος

MA Special Education/B.T.E.C Edexcel

Μέλος Πανελλήνιας Ένωσης Ειδικών Παιδαγωγών

Μοιραστείτε το!

Αφήστε μια απάντηση