Ο φίλος μας το βιβλίο

Ο φίλος μας το βιβλίο

Το βιβλίο έχει ανακαλυφθεί πριν από πολλά χρόνια. Σήμερα έχει εξελιχθεί πολύ. Διαβάζοντας ένα βιβλίο πλουτίζουμε τον νου μας με ένα σωρό γνώσεις και την ψυχή μας με ευγενικά αισθήματα. Πολλές φορές, όταν είμαστε μόνοι, κι ο χρόνος κυλάει αργά, αναζητάμε τη συντροφιά του και εκείνο μας την προσφέρει χωρίς να μας ζητήσει κανένα αντάλλαγμα.

Τα πνευματικά οφέλη του βιβλίου είναι αδιαμφισβήτητα. Αναμφίβολα, το βιβλίο, ό,τι βιβλίο κι αν είναι από παραμύθι μέχρι λογοτεχνικό, διευρύνει τους ορίζοντες, αναπτύσσει την κριτική σκέψη, την έκφραση και τη φαντασία, διαμορφώνει ηθικά και αισθητικά κριτήρια και διδάσκει αξίες και κοινωνικά φαινόμενα.

Ποια είναι όμως τα οφέλη του παιδικού βιβλίου στην ανάπτυξη ενός παιδιού;

Ένα παιδικό βιβλίο, που θα το διαβάσει ένα παιδί μικρής ηλικίας, μπορεί να επηρεάσει και την ψυχοσύνθεσή του.

Συγκεκριμένα, οι εικόνες στα παραμύθια αποτελούν ερεθίσματα για το παιδί ακόμα κι  όταν είναι μερικών μηνών. Αποτυπώνει στο μυαλό του εικόνες, θεματολογίες και έννοιες, τις οποίες θα μάθει αργότερα εκτενέστερα.

Μεγαλώνοντας και περνώντας στην προσχολική ηλικία, το παιδικό βιβλίο συμβάλλει στην ωρίμανση και την ανάπτυξη του παιδιού.

Άλλο βιβλίο ψυχαγωγεί και διασκεδάζει, ενώ άλλο προκαλεί συγκίνηση και μας κάνει μέσα από τις σελίδες του να ταξιδέψουμε σ΄ όλες τις γωνιές της γης και να γνωρίσουμε όλα τα παράξενα του κόσμου.

Είναι άραγε όλα τα βιβλία ιδανικά για ένα παιδί;

Υπάρχουν και “άσχημα” βιβλία, τα οποία μας παρασύρουν σε κακές πράξεις,  δηλητηριάζουν την ψυχή και μας γκρεμίζουν τις γνώσεις. Όπως επίσης, υπάρχουν βιβλία που παραπληροφορούν και μεταφέρουν άσχημους ηθικούς κώδικες και αξίες.

Χρειάζεται, λοιπόν,  μεγάλη προσοχή στην εκλογή ενός βιβλίου καθώς το βιβλίο είναι, και πρέπει να παραμείνει πάντοτε, ο καλός, ο πιστός μας φίλος. Και εμείς πρέπει να του ανταποδίδουμε αυτά που μας προσφέρει με την προσοχή, τη φροντίδα και την αγάπη μας προς αυτό.

Ένα είναι σίγουρο πως το παιδικό βιβλίο αποτελεί παράθυρο στη φαντασία αλλά και τη σκέψη του παιδιού (Κωνσταντίνος, 2006·  Πέτροβιτς-Ανδριτσοπούλου, χ.χ.).

Βιβλιογραφία

Κωνσταντίνος, Μ. (2006). Το Παραμύθι στην εκπαίδευση. Ψυχοπαιδαγωγική διάσταση και αξιοποίηση. Αθήνα: Ατραπός.

Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου, Λ. (χ.χ.). H παιδική λογοτεχνία στην εποχή μας. Αθήνα: Καστανιώτης.

Μοιραστείτε το!

Αφήστε μια απάντηση