Διαφοροποιημένη Διδασκαλία – Παιχνιδομάθημα στα Αρχαία (Μέρος Α’)
Η φετινή σχολική χρονιά είναι μια ιδιαίτερη χρονιά για όλους. Σύμφωνα με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας το μάθημα ‘’Αρχαία από πρωτότυπο’’ συνεχίζουν να διδάσκονται και να εξετάζονται στα 2 πλέον τετράμηνα, αλλά δεν εξετάζονται στις προαγωγικές του Ιουνίου. Ταυτόχρονα, μειώθηκε και διαμορφώθηκε η ύλη γραμματικής και συντακτικού, προς το καλύτερο για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, καθώς οι πρώτοι έχουν την ευκαιρία πλέον χωρίς την πίεση του χρόνου και της ύλης να διδάξουν με τέτοιον τρόπο στα παιδιά αυτό το μάθημα ώστε να το γνωρίσουν και να το αγαπήσουν.
- Μα πως θα γίνει αυτό;;
Αρχικά, ας πάρουμε για παράδειγμα την γραμματική της 2ης Ενότητας στα αρχαία της Α’ γυμνασίου όπου γίνεται αναφορά στα γράμματα της αλφαβήτας και πιο συγκεκριμένα τα φωνήεντα. Αφού, γίνουν οι αρχικές ερωτήσεις για την αλφαβήτα, για τον διαχωρισμό των γραμμάτων, πόσα γράμματα υπάρχουν και η σύνδεση με την αλφαβήτα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας για να δουν τα παιδιά πως δεν υπάρχουν διαφορές περνάμε στο διαχωρισμό των φωνηέντων στις 3 κατηγορίες. Εδώ μπορούμε να έχουμε προμηθευτεί 2 διαφορετικούς μαρκαδόρους πχ πράσινο και κόκκινο. Γράφουμε τις κατηγορίες ας πούμε τα μακρόχρονα με κόκκινο (το συνδέουμε και με τον Ολυμπιακό), τα βραχύχρονα με πράσινο (το συνδέουμε με τον Παναθηναϊκό) και τα δίχρονα και με τα 2 χρώματα. Την ίδια διαδικασία ακολουθούμε και για τα αντίστοιχα γράμματα. Στη συνέχεια ζητάμε από τα παιδιά να βρουν λέξεις που ξεκινάνε από αυτά τα γράμματα. Δείτε παρακάτω:
ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΑ ΒΡΑΧΥΧΡΟΝΑ ΔΙΧΡΟΝΑ
Η,Ω Ο,Ε Α,Ι,Υ ή Α,Ι,Υ
ΗΛΙΟΣ,ΩΡΑ ΟΜΠΡΕΛΑ,ΕΛΑΤΟ ΑΣΤΕΡΙ,ΙΝΔΙΑΝΟΣ,
ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ
Είναι ένας από τους απλούς τρόπους με τον οποίο τα παιδιά μπορούν να μάθουν πιο γρήγορα αυτό που τους διδάσκετε και τους είναι πιο ευχάριστο.
Τατσώνα Βικτωρία
Φιλόλογος ΕΑΕ