ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ ΝΑ ΦΟΙΤΗΣΕΙ ΣΤΗΝ Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ ΝΑ ΦΟΙΤΗΣΕΙ ΣΤΗΝ Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ:

  • Το παιδί πρέπει να αρθρώνει σωστά όλους τους ήχους της γλώσσας.
  • Σε περίπτωση που το παιδί κάνει φωνολογικές διεργασίες δηλαδή το φωνολογικό του σύστημα δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη, θα πρέπει να διακρίνει ακουστικά τα λάθη που κάνει όπως για παράδειγμα (λ)όδα αντί για (ρ)όδα.
  • Να έχουν αναπτύξει και να χειρίζονται με επιτυχία το βασικό λεξιλόγιο της ελληνικής γλώσσας.
  • Να έχει την ικανότητα να γνωρίζει και να εξηγεί βασικούς ορισμούς εννοιών όπως για παράδειγμα τι είναι μήλο.
  • Να συμπληρώνει γλωσσικές αναλογίες όπως για παράδειγμα η σοκολάτα είναι γλυκιά….το λεμόνι είναι……
  • Να έχει πλήρη αντίληψη του ίδιου και του διαφορετικού.
  • Να μπορεί να επαναλαμβάνει αλληλουχίες 4 αριθμών.
  • Να μετράει από το 0-30.
  • Να ξέρει πότε είναι τα γενέθλιά του (ποια μέρα, ποιο μήνα).
  • Να δίνει οδηγίες όπως για παράδειγμα πως θα πάμε κάπου.
  • Να γνωρίζει τις έννοιες ΄ρωτάω΄ ΄απαντάω΄, ΄λέω΄.
  • Να γνωρίζει και να τραγουδάει παιδικά τραγουδάκια ή νανουρίσματα.
  • Να ακούει τους άλλους για μεγάλα χρονικά διαστήματα ανάλογα με την ηλικία.(τουλάχιστον 1 λεπτό ανά έτος ηλικίας), χωρίς να διακόπτει συνέχεια.
  • Να είναι σε θέση να εκφράζουν γλωσσικά τις επιθυμίες τους και τις σκέψεις τους.
  • Να είναι σε θέση να συντάσσουν απλές προτάσεις Υποκείμενο- Ρήμα- Αντικείμενο.
  • Πρέπει να είναι σε θέση να μάθει να γράφει το γράμμα που αντιστοιχεί σε αυτόν τον ήχο και να μην το μπερδεύει και στο γραπτό λόγο.
  • Να αντιγράφουν μικρές απλές λέξεις.
  • Να συνθέτουν συλλαβές ώστε να δημιουργήσουν μία λέξη.
  • Το παιδί να μπορεί να περιγράψει μία εικόνα συντάσσοντας σωστά τις λέξεις.
  • Το παιδί θα πρέπει να είναι σε θέση να αφηγηθεί μια απλή μικρή ιστορία όπως για παράδειγμα πως πέρασε τη μέρα του στο χωριό ή στο σχολείο.
  • Να ανταποκρίνεται σε σύνθετες εντολές ( πάρε την κόκκινη μπάλα και βάλ τη πάνω στο μεγάλο κουτί.)
  • Να μπορεί να βρεί λέξεις που αρχίζουν από έναν ήχο όπως για παράδειγμα να βρει λέξεις που αρχίζουν απο /α/, όπως λέμε αμάξι)
  • Να είναι σε θέση να κάνει ακουστικά παιχνίδια με τη δομή της λέξης όπως για παράδειγμα έχουμε τη λέξη καράβι, βγάζω το /κα/, ποια νέα λέξη θα μείνει; Και πρέπει να μας απαντήσει ράβει).
  • Να μπορεί να ξεχωρίζει το δεξί με το αριστερό.
  • Να γνωρίζει τις τοπικές έννοιες όπως: πάνω, κάτω, απέναντι, ανάμεσα καθώς και τις ποσοτικές έννοιες: γεμάτο, άδειο, καθόλου, περισσότερο ,λιγότερο, ένα ,πολλά, ολόκληρο, μισό.
  • Να έχει καλή ακουστική και οπτική μνήμη.
  • Να ολοκληρώνει μία δραστηριότητα όταν την ξεκινάει και να είναι συγκεντρωμένο σε αυτή.
  • Να ακολουθεί τους κανόνες και τα όρια.
  • Να πιάνει σωστά το μαρκαδόρο ή το μολύβι.
  • Να χρησιμοποιεί το ψαλίδι.
  • Όσον αφορά το παιχνίδι θα πρέπει να παρατηρηθεί το παιχνίδι του κάθε παιδιού εάν παίζει μόνο του, εάν παίζει με άλλα παιδιά της ηλικίας του και αν συμμετέχει σε ομαδικές δραστηριότητες και εργασίες στο νηπιαγωγείο.
  • Να του αρέσει να σχεδιάζει, να ζωγραφίζει.

 

Κέντρο Αγωγής Παιδιού και Εφήβου «Εξέλιξη»

Κεντρικό κατάστημα: Λεωνίδου 1, Σπάρτη/ 2731081050

Υποκατάστημα: Λεωνίδου 40, Σπάρτη/ 2731082009

Υποκατάστημα Μολάων: Πλησίον Παιδικού Σταθμού/2732023421

Κινητό: 6978733472

www.kentro-exelixi.gr

[email protected]

Facebook: Κέντρο Αγωγής Παιδιού & Εφήβου Εξέλιξη

Instagram: kentro_exelixi

Μοιραστείτε το!

Αφήστε μια απάντηση