Ένταξη παιδιών

Η ένταξη των παιδιών με Αυτισμό (ΔΑΔ-ΔΑΦ) μέσα στο γενικό σχολείο μπορεί να υλοποιηθεί με την ενίσχυση συγκεκριμένων δεξιοτήτων που θεωρούνται σημαντικές για την μετέπειτα προσαρμογή των παιδιών. Οι κοινωνικές δεξιότητες που κατηγοριοποιούνται ως εξής  :  • Επίσταση Προσοχής,  • Ομαδική & όχι Μοναχική Ενασχόληση, • Ενδιαφέρον για τους συνομήλικούς τους, • Κοινωνική Συσχέτιση (social relatedness),• Από Κοινού Παρατήρηση (joined attention) αποτελούν βασικές δεξιότητες για να επιτευχθεί η επικοινωνία . Σημαντικές δεξιότητες ετοιμότητας για ένταξη παιδιών με αυτισμό στο γενικό σχολείο αποτελεί η επικοινωνία που χαρακτηρίζεται από συχνότητα και ποιότητα της επικοινωνίας.

   Σημαντικό είναι να ασχοληθούμε με παράγοντες που συμβάλλουν στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων για να επιτευχθεί η ένταξη των παιδιών με αυτισμό.

ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΡΕΜΒΟΥΜΕ

• Πρώιμη παρέμβαση

• Διδασκαλία σημαντικών κοινωνικών δεξιοτήτων

(καλύπτοντας σφαιρικά τις ανάγκες τους)

• Χαρτογράφηση των κοινωνικών δεξιοτήτων που

συμβάλλουν σε επιτυχείς κοινωνικές συναλλαγές

• Διεξοδική ανάλυση των χαρακτηριστικών του

επικοινωνιακού λόγου των παιδιών με τυπική ανάπτυξη

• Διδασκαλία επικοινωνιακών δεξιοτήτων, όπως είναι οι πρωτοβουλίες επικοινωνίας με συνομήλικους.

Οι στόχοι για την ένταξη παιδιών με αυτισμό πρέπει να βασίζονται σε κανονιστικά δεδομένα ώστε:

α) οι δεξιότητες που επιλέγονται να έχουν κοινωνική

εγκυρότητα και να αποσπούν συχνότερη ενίσχυση από το

περιβάλλον

β) να προαχθεί η γενίκευση και η συντήρηση

επικοινωνιακών δεξιοτήτων.

 

Μάρθα Ηλιοπούλου

Ειδική Παιδαγωγός/Φιλόλογος

Θεραπευτής Ένταξης Θ.Ε.Κ.Ο Advanced

Μοιραστείτε το!

Αφήστε μια απάντηση