Ανοίγοντας τα Σχολεία

Τα σχολεία ανοίγουν και φέτος. Έπειτα από μια δύσκολη χρονιά για όλους τους μαθητές, η λειτουργία των σχολείων θα γίνει και πάλι όπως την προ-Covid εποχή. Εκπαιδευτικοί και μαθητές καλούνται να αναλάβουν τους αντίστοιχους ρόλους τους για την εύρυθμη λειτουργία και προαγωγή της γνώσης.

Η πανδημία όμως άφησε πίσω της κενά όσον αφορά την γνώση και την μάθηση.

Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να μυήσουν τους μαθητές στα νέα δεδομένα και να δοκιμαστούν σε έναν νέο τρόπο διδασκαλίας. Η μέθοδος των εκπαιδευτικών  θα είναι τέτοια ώστε να συμπεριλάβει παλιά και καινούργια θεωρία ώστε να καλύψουν αυτά τα κενά.

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού δεν θα είναι σε καμία περίπτωση ρόλος διαιτητή. Ένας διαιτητής είναι απόλυτος και δεν δέχεται κριτική από άλλους. Στόχος του είναι να επιβάλει την τάξη και να υπακούει τυφλά στους κανόνες. Ο εκπαιδευτικός αντίθετα είναι διαλλακτικός και δεν μοιράζει ευθύνες για αδυναμία μαθητών ή του εκπαιδευτικού συστήματος.

Όσον αφορά την λόγω covid on line διδασκαλία, οδήγησε σε σοβαρά ελλείμματα τόσο στην γνώση όσο και στην συμπεριφορά των παιδιών. Η γνώση που παρέχεται από τον υπολογιστή σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υποκαταστήσει την δια ζώσης μάθηση. Η διδασκαλία στο σχολείο είναι πιο αποτελεσματική και πιο άμεση. Με την on line εκπαίδευση τα μικρά παιδιά δεν κατάφεραν να κάνουν φίλους, ούτε έμαθαν να λειτουργούν ως ομάδα. Αντίθετα μαθαίνουν να λειτουργούν ατομικά χωρίς να αναπτύξουν την αίσθηση της συνεργασίας και της ευγενής άμιλλας.

Με το άνοιγμα των σχολείων τα μικρά παιδιά θα δυσκολευτούν ιδιαίτερα μιας και θα έχουν ελλείμματα σε βασικές γνώσεις όπως η ανάγνωση και η γραφή.

Είναι χρέος κάθε εκπαιδευτικού να προσαρμόζει και να προετοιμάζει την διδασκαλία ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε μαθητή.

Το άνοιγμα των σχολείων έχει αρκετά πλεονεκτήματα.

  • Ένα βασικό πλεονέκτημα είναι ότι η μάθηση θα είναι πιο διαδραστική. Τα παιδιά θα μπορούν να συμμετέχουν στο μάθημα, να εκφράζουν τις απόψεις τους καθώς και τις απορίες τους. Ο εκπαιδευτικός πρέπει να το ενισχύσει αυτό στους μαθητές του.
  • Άλλο πλεονέκτημα είναι ότι δεν θα υπάρχει η ατομικότητα. Όλα θα γίνονται ομαδικά και απαραίτητη θα είναι η συνεργασία των μαθητών. Γι αυτό πρέπει τα παιδιά να κάθονται με άλλους συμμαθητές τους στο θρανίο.
  • Με το άνοιγμα των σχολείων τα παιδιά θα έρθουν σε επαφή με άλλους συνομηλίκους τους και θα κάνουν παρέες.
  • Θα εξασφαλίζεται η προσοχή των παιδιών. Στη on line διδασκαλία τα περισσότερα παιδιά δε συμμετείχαν στο μάθημα ούτε έδιναν βάση σε αυτά που διδάσκονταν. Είχαν τις κάμερες κλειστές και πολλές φορές ασχολούνταν παράλληλα με άλλες εξωσχολικές δραστηριότητες.
  • Θα μειωθούν τα κενά στην μάθηση μιας και ο εκπαιδευτικός θα είναι σε θέση να εξηγήσει άμεσα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές ως προς την διδακτέα ύλη.

Το σχολείο πρέπει να είναι ασφαλής χώρος όπου τα παιδιά ζουν, μαθαίνουν και εργάζονται.

Ως συνέπεια λοιπόν είναι να επέλθει κανονικότητα στον τρόπο και την μέθοδο διδασκαλίας με στόχο την γνώση των μαθητών και την εύρυθμη λειτουργία του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

 

Ψυχολόγος

 

Ιωάννα Χατζηαντωνίου

Μοιραστείτε το!

Αφήστε μια απάντηση