Γνωρίζοντας – Μαθαίνοντας –Ευαισθητοποιώντας

Για τα Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι σημαντικό να δημιουργήσουμε απλές και πρωτότυπες δραστηριότητες  για να γνωρίσουν , να μάθουν και να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές κάθε ηλικίας για τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Οι δραστηριότητες πρέπει να προσαρμόζονται στο τρόπο σκέψης και στις ικανότητες των παιδιών ανά ηλικία.

Προσχολική ηλικία

  • Εικόνες με παιδιά με ΕΕΑ και ερωτήσεις σχετικές με τις εικόνες.
  • Ένα πάζλ με κομμάτια για άτομα με ΕΕΑ και να πρέπει να συναρμολογήσουν .
  • Φράσεις σχετικές με άτομα με ΕΕΑ και να δημιουργήσουν μια ιστορία

Σχολική ηλικία

  • Δραστηριότητες προσομοιώσης, κλείστε τα μάτια σας για να δείτε τη ζωή αλλιώς.
  • Αμαξίδια μπορούν να έρθουν στο σχολείο και να μας δείξουν τη ζωή με αυτά.
  • Αφίσες με συνθήματα για τα παιδιά με ΕΕΑ.
  • Το βιβλίο ‘Αλκη δεν είσαι μόνος’ της κ. Τζιβινίκου μπορεί να γίνει αφορμή για να μελετηθεί η ψυχολογία των παιδιών με ΕΕΑ . Το βιβλίο μπορεί να γίνει βάση για δραστηριότητες δημιουργικής γραφής .
  • Προτάσεις και φράσεις μπορούν να γίνουν η αφετηρία
  • Αν ήσουν σε αμαξίδιο…, μία μέρα χωρίς να βλέπεις, δυσκολεύεσαι να γράψεις για λίγες ώρες,
  • Να δημιουργήσουν ένα δικό τους παραμύθι για τα παιδιά με ΕΕΑ
  • Μέθοδος project: Οι μαθητές δουλεύουν σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς πάνω στο θέμα project: «Τα παιδιά με ΕΕΑ στο σχολείο». Το θέμα μπορεί να προσεγγιστεί από πολλές οπτικές, αναλύοντας το κεντρικό θέμα σε μικρότερα, κάνοντας δηλαδή τη λεγόμενη θεματική εξακτίνωση. Οι θεματικές μπορεί να είναι: α) Οι μαθητές με ΕΕΑ και η ένταξή τους στην ομάδα, β) Συμμετοχή στο παιχνίδι, γ) Καταλληλόλητα των σχολείων για μαθητές με ΕΕΑ, δ) Προτάσεις για βελτίωση.
  • Οργάνωση Bazaar, με δημιουργήματα των παιδιών σχετικά με το θέμα των ΕΕΑ. Τα έσοδα, θα διατεθούν σε φορείς που σχετίζονται με τις ΕΕΑ.
  • Τα παιδιά των μεγαλύτερων τάξεων, θα μπορούσαν να γυρίσουν ταινία, με πρωταγωνιστές τους ίδιους, που θα περιγράφει την καθημερινότητα ενός μαθητή με ΕΕΑ.
  • Η τέχνη στο πλευρό της Διαφοροποίησης! Τα παιδιά δημιουργούν καλλιτεχνικά έργα (κολλάζ, ζωγραφιές, δημιουργήματα από πλαστελίνη, πηλό ή οποιοδήποτε υλικό), που στόχο θα έχουν να ευαισθητοποιήσουν και να αναδείξουν την ανάγκη της ιδιαίτερης μέριμνας των μαθητών με ΕΕΑ.

Εφηβική ηλικία

  • Ταινίες σχετικές με τα άτομα με ΕΕΑ μπορεί να γίνει αφορμή για συζήτηση και προβληματισμό. Προτεινόμενες ταινίες :
  • Tο μαύρο μπαλόνι
  • Ένας υπέροχος άνθρωπος
  • Με λένε Σαμ
  • Κατασκευές μπορούν να γίνουν για να φτιαχτούν πλάνα για προσβάσιμες πόλεις για άτομα με ΕΕΑ.
  • Επισκέψεις σε δομές ειδικής αγωγής και η υλοποίηση συνεργατικών προγραμμάτων μπορεί να αποτελέσει την καλύτερη ευκαιρία για προβληματισμό , σκέψη και ευαισθητοποίηση.

Μοιραστείτε το!

Αφήστε μια απάντηση