Η δυσλεξία δεν λύγισε τον Ολυμπιονίκη Γιαννιώτη !

Η δυσλεξία δεν λύγισε τον Ολυμπιονίκη Γιαννιώτη !

Στη διαδρομή μου για έναν καλοκαιρινό προορισμό άκουσα τη συνέντευξη του Ολυμπιονίκη μας Σπύρου Γιαννιώτη,  όπου μιλούσε για τη δυσλεξία που τον ταλαιπώρησε ως μαθητή σχολείου και τον έσπρωξε με φόρα στον αθλητισμό. Έκανε την είσοδο του στον όμορφο κόσμο του αθλητισμού θέλοντας να φύγει μακριά από όσα τον έκαναν να περνάει δύσκολα πίσω από τα σχολικά θρανία και να ανακτήσει  τη χαμένη αυτοπεποίθησή του.

Η δυσλεξία αποτελεί  ειδική μαθησιακή  δυσκολία που δημιουργεί προβλήματα στην ανάγνωση και τη γραφή  ,τα οποία επηρεάζουν άμεσα την ακαδημαϊκή επίδοση παιδιών και εφήβων, συνδέονται, όμως, έμμεσα και με μια σειρά συναισθηματικών δυσκολιών. Η δυσλεξία εμφανίζεται σε ποσοστό 15% του συνόλου  του μαθητικού πληθυσμού.  Μπορεί να εντοπιστούν πρώιμα σημάδια μαθησιακών δυσκολιών κατά τη διάρκεια του Νηπιαγωγείου αλλά η δυσλεξία διαγιγνώσκεται σε ηλικία 7 ετών μετά το τέλος του πρώτου τριμήνου της Β΄ Δημοτικού.  Κάποιες κουβέντες του Ολυμπιονίκη μάς επισήμαναν με τον πιο ωραίο τρόπο ότι η πρώιμη και έγκυρη ανίχνευση μαθησιακών δυσκολιών μπορεί να κάνει την προσπάθεια αντιμετώπισής τους  ευκολότερη. Δήλωσε , λοιπόν , ότι άργησαν πολύ γονείς και εκπαιδευτικοί να εντοπίσουν ότι παρουσίαζε μαθησιακές δυσκολίες (πραγματοποιήθηκε στη φοίτησή του στο Γυμνάσιο) και αυτό τον έκανε να βιώνει συνεχείς αποτυχίες. Δεν παραιτήθηκε ωστόσο  και μπήκε με πάθος στον στίβο του αθλητισμού , αποδεικνύοντας πως με το πείσμα και τη δύναμη της ψυχής ο άνθρωπος βρίσκει τον βηματισμό του στη ζωή!

Υπηρετώντας τον τομέα της ειδικής αγωγής και δουλεύοντας με παιδιά που νιώθουν πως δεν τα καταφέρνουν σε τίποτα, ξέρω πολύ καλά  το συναίσθημα που τα κατακλύζει. Κάθε μέρα συναντώντας αυτά τα παιδιά θέλεις να τα κάνεις να χαμογελούν και να αποκτούν φτερά για να πετύχουν τα όνειρά τους. Τα προγράμματα διορθωτικής αγωγής μαθησιακών δυσκολιών μπορούν να δώσουν τα απαιτούμενα φτερά σε κάθε παιδί με μαθησιακές δυσκολίες. Τα προγράμματα ειδικής μάθησης σχεδιάζονται  και εφαρμόζονται από εξειδικευμένους ειδικούς παιδαγωγούς , είναι εξατομικευμένα , στοχευμένα και βασίζονται στον διαφορετικό τρόπο μάθησης κάθε παιδιού /εφήβου.  Μαθαίνουν παιδιά και έφηβοι  να πιστεύουν στον εαυτό τους , να προσπαθούν χωρίς να παραιτούνται και να μη νιώθουν ποτέ πως υπολείπονται. Προσπαθούν να μάθουν ότι τα   όνειρά  τους μπορούν να γίνουν πραγματικότητα και να ανέβουν στο ψηλότερο σκαλί της ζωής σαν άλλοι Ολυμπιονίκες!  Η δυσλεξία δεν είναι φόβος , δεν είναι απειλή , μπορεί να γίνει ένας άλλος δρόμος στη ζωή!

 

Ηλιοπούλου Μάρθα

Ειδική παιδαγωγός/Φιλόλογος

MA Special Education /B.T.E.C Edexcel

Υπεύθυνη στο Κέντρο ΄΄Εξέλιξη΄΄

Μοιραστείτε το!

Αφήστε μια απάντηση