Μαθαίνοντας Αλλιώς το Καλοκαίρι!

Τι συμβαίνει όταν κλείνουν τα σχολεία;

Σε λίγο τα σχολεία κλείνουν κι αυτό σημαίνει πως τα  παιδιά  μας θα τα έχουμε στο σπίτι όλη την ημέρα. Η  πρώτη εβδομάδα συνήθως περνάει γρήγορα και τα παιδιά δείχνουν ενθουσιασμένα που δεν έχουν σχολείο. Ασχολούνται με τα παιχνίδια τους κάνουν πολλά πράγματα μόνα τους και δεν γκρινιάζουν ιδιαίτερα.

Πολλοί γονείς θεωρούν πως αφού το παιδί πέρασε 9 μήνες στο σχολείο, το καλοκαίρι οφείλουν να το αφήσουν ελεύθερο να μην κάνει τίποτα ή να κάνει μόνο αυτά που θέλει. Συνήθως αυτό που θέλουν σήμερα τα παιδιά (λόγω τρόπου ζωής και έλλειψης άλλων επιλογών) είναι να βρίσκονται μπροστά σε μια οθόνη, υπολογιστή, τηλεόρασης κλπ. Οι περισσότεροι γονείς δουλεύουν και το καλοκαίρι. Σίγουρα όμως μπορούν να βρουν και να αφιερώσουν κάποιες ώρες με τα παιδιά τους.

Τι γίνεται λοιπόν όταν ο πρώτος ενθουσιασμός -χωρίς σχολείο- περνάει και τα παιδιά μας αρχίζουν να λένε τη φράση: «Μαμά… βαριέμαι…»; Αρχίζουν να γκρινιάζουν, να είναι δύστροπα και εμείς να χάνουμε κάθε μέρα την υπομονή μας όλο και πιο πολύ…;

Φυσικά δεν μπορούμε απλά να τα τοποθετήσουμε μπροστά σε μια οθόνη να βλέπουν παιδικά. Είναι το πιο εύκολο σίγουρα, όμως δεν προσφέρει απολύτως τίποτα στα παιδιά και είναι – μάλλον – βλαβερό για το μυαλό και την ψυχολογία τους.

Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη στο Πανεπιστήμιο του Harvard και που επιβεβαιώνεται και από παλιότερα δεδομένα, οι μαθητές βιώνουν σημαντική μαθησιακή απώλεια όταν δε συμμετέχουν σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών.

Σκεφτείτε το αναπτυσσόμενο μας μυαλό σαν έναν μυ. Εάν το παιδί σταματήσει να το χρησιμοποιεί, τότε μπορεί να το χάσει. Στην πραγματικότητα χωρίς τακτική επαφή με βιβλία και μαθησιακές δραστηριότητες, τα παιδιά μπορεί να χάσουν σημαντικές μαθησιακές ικανότητες κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.

  • Ο μέσος όρος σχολικής επίδοσης στην επόμενη σχολική χρονιά βρίσκεται έναν μήνα πριν από αυτόν που είχε διαμορφωθεί την Άνοιξη.
  • Τα παιδιά που προέρχονται από οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα χάνουν δύο με τρεις μήνες διαβάσματος.
  • Εννέα στις δέκα δασκάλες ξοδεύουν τουλάχιστον τρεις εβδομάδες επαναλήψεων στην αρχή της σχολικής χρονιάς.

Ποιες δραστηριότητες προτείνονται;

Είναι ευκαιρία να κάνουμε δημιουργικές δραστηριότητες μαζί με τα παιδιά, που θα τα βοηθήσουν να μη βαρεθούν και θα χαρίσουν και σε μας και σε εκείνα ένα αξέχαστο καλοκαίρι.

Δημιουργικότητα, δημιουργικότητα, δημιουργικότητα

Μια έννοια που τα τελευταία χρόνια «κυνηγάει» γονείς και εκπαιδευτικούς. Η δημιουργικότητα δεν είναι απλώς μια έννοια που έχει υπερεκτιμηθεί. Είναι τρόπος σκέψης και ζωής που οδηγεί τους ανθρώπους να μπορούν να βρουν πολλές και διαφορετικές λύσεις σε προβλήματα, και όταν συναντούν ένα εμπόδιο να βρίσκουν λύση και όχι να τα παρατάνε. Είναι σε θέση να δοκιμάζουν καινούρια πράγματα και δε φοβούνται να πάρουν ρίσκα.

Η συμμετοχή στα καλοκαιρινά προγράμματα μπορεί να βοηθήσει το παιδί να ενισχύσει τις κριτικές δεξιότητες μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες, παιχνίδια και μάθηση με ασφαλή τρόπο με στόχο τη σχολική αλλά και προσωπική επιτυχία.

Ποιος είναι ο σκοπός των ομαδικών προγραμμάτων;

Ο σκοπός είναι να γεφυρώσουμε αυτό το μαθησιακό χάσμα επιτεύγματος που παρατηρείται στα παιδιά, μέσα από τα δομημένα καλοκαιρινά προγράμματα που έχουν θετική επίδραση τόσο στο ακαδημαϊκό όσο και στο κοινωνικό συναισθηματικό κομμάτι του παιδιού. Έτσι, είναι περισσότερο πιθανό τα παιδιά να μείνουν εστιασμένα και δεσμευμένα χωρίς να δημιουργούν προβλήματα γιατί διοχέτευαν σωστά την ενέργειά τους.

Οι στόχοι των ομαδικών προγραμμάτων περιλαμβάνουν τη μείωση της μαθησιακής απώλειας, προσφέρουν ευκαιρίες για ενίσχυση δεξιοτήτων και επικεντρώνονται στην ενότητα και στις δεξιότητες της συλλογικής ομάδας.

Επίσης, δίνεται η ευκαιρία στο παιδί να μάθει με τον δικό του ρυθμό. Έτσι, αυξάνεται η αυτοπεποίθησή του και αισθάνεται περισσότερο προετοιμασμένο για την επόμενη σχολική χρονιά.

Ποια είναι τα ομαδικά προγράμματα;

Η Κυρία Γραμματικούλα (για παιδιά από Β’ Δημοτικού)

  • Δεξιότητες ορθογραφικής ικανότητας
  • Γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα με διαφοροποιημένο υλικό
  • Εικονογραφημένη μέθοδος
  • Μουσική
  • Φωτογραφία

Υπεύθυνοι: Ειδικοί παιδαγωγοί.

Διαβάζω με δυνατή φωνή (για παιδιά Α΄ Δημοτικού)

  • Ενίσχυση Αναγνωστικής Ικανότητας
  • Βελτίωση αναγνωστικής ευχέρειας σε επίπεδο λέξεων προτάσεων και κειμένου
  • Μέθοδος Μαυρομάτη

Υπεύθυνοι: Ειδικοί παιδαγωγοί, Λογοθεραπευτές.

Στον δρόμο για την πρώτη (για παιδιά Νηπιαγωγείου)

  • Με βάση τα αποτελέσματα των Τεστ Σχολικής Ετοιμότητας (Α’ ΤΕΣΤ)
  • Φωνολογική Ενημερότητα
  • Πρώτη Γραφή και Ανάγνωση
  • Σχολική προετοιμασία με προγραφικές και προμαθηματικές έννοιες
  • Προετοιμάζομαι για το Σχολείο

Υπεύθυνοι: Ειδικοί Παιδαγωγοί, Λογοθεραπευτές.

Είμαι διαφορετικός, είμαι ο εαυτός μου (για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας)

  • Προαγωγή Κοινωνικών δεξιοτήτων και κοινωνικής αλληλεγγύης
  • Αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων
  • Ενσυναίσθηση
  • Ανοχή στο διαφορετικό και ισότητα

Υπεύθυνοι: Κοινωνικοί λειτουργοί, Ψυχολόγοι

Ας μην αφήσουμε το καλοκαίρι να χαθεί!

Μη σταματάτε να μαθαίνετε, η εποχή δεν έχει σημασία!

Στοιχεία επικοινωνίας για περισσότερες πληροφορίες:

ΚΕΝΤΡΙΚΟ: ΛΕΩΝΙΔΟΥ 1, ΣΠΑΡΤΗ /2731081050 / ΚΙΝΗΤΟ: 6978733472

ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΗΜΑ: ΛΕΩΝΙΔΟΥ 40, ΣΠΑΡΤΗ/ 2731082009

ΜΟΛΑΟΙ: ΠΛΗΣΙΟΝ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ / 2732023421

www.kentro-exelixi.gr / fb: Κέντρο Αγωγής Παιδιού & Εφήβου Εξέλιξη

instagram: kentro_exelixi

Μοιραστείτε το!

Αφήστε μια απάντηση