Μαθαίνω, παίζοντας τις γιορτές

Οι μέρες των γιορτών πλησιάζουν και όλοι γονείς και παιδιά επιθυμούν να δραπετεύσουν από το καθημερινό κουραστικό σχολικό πρόγραμμα. Οι μαθητές αρνούνται να καταπιαστούν με τα σχολικά τους μαθήματα.Επειδή όμως θα είναι αρκετές ώρες στο σπίτι, η δημιουργική τους απασχόληση είναι το πρώτο μέλημα όλων των γονιών. Τι θα κάνουν τα παιδιά στο σπίτι; Πώς θα περάσουν τις ώρες τους, χωρίς να χρειάζεται να καταφύγουμε στην τηλεόραση, στα τάμπλετ ή τα ηλεκτρονικά όλη την ώρα;

Καλό λοιπόν θα ήταν να ανακαλύψουμε νέους τρόπους διασκέδασης των παιδιών αλλά και εκπαιδευτικούς τρόπους για να διασκεδάζουν και αργότερα να μπορέσουν να τους προσαρμόσουν στα σχολικά τους μαθήματα.

Σε όλα τα παιδιά αρέσουν τα επιτραπέζια παιχνίδια.Η  δραστηριότητα αυτή θα μπορούσε να προσαρμοστεί με κάποιο σχολικό μάθημα ώστε παιδιά και γονείς να μοιράζονται δημιουργικό χρόνο και ταυτόχρονα μέσα από την μεταξύ τους αλληλεπίδραση να ενισχύουν τις γνωστικές και μνημονικές τους ικανότητες.Η ανάπτυξη,μάλιστα θετικού κλίματος διαμορφώνει το κατάλληλο πλαίσιο για όλους, ανεξάρτητα από το επίπεδο γνώσεων.

Το παιχνίδι διέπεται από ένα «σενάριο» και είναι φανερό το φανταστικό στοιχείο. Η φαντασία αφορά το φανταστικό πλαίσιο στο οποίο εντάσσονται οι παίχτες και το οποίο διεγείρει το ενδιαφέρον τους .Η εμπλοκή των μαθητών σε διασκεδαστικές δραστηριότητες που έχουν νόημα για τους ίδιους αναγνωρίζεται ως ένα σημαντικό στοιχείο για την μάθηση οποιουδήποτε γνωστικού αντικειμένου (Crawford, 1997).

Η ύπαρξη κανόνων  που περιορίζουν τις κινήσεις,το  πειστικό πλαίσιο, το στοιχείο  της τύχης,η άγνωστη εξέλιξη ενισχύουν την συνεργασία,τη διάδραση και τη συνοχή.Η περιέργεια,τοενδιαφέρον,η κινητοποίση καθηλώνουν.

Κατά τη διάρκεια των εορτών,δώστε  λοιπόν τον ρόλο του μικρού  πρίγκιπα στο παιδί σας, φτιάξτε τον επόμενο πλάνητη που θα επισκεφτεί προσαρμόζοντάς τον σε μία ενότητα επανάληψης ενός μαθήματος.Ο κάθε παίκτης θα φτιάχνει τη δική του ιστορία,στον δικό του πλανήτη.Eτσι,καλλιεργείται η μυθοπλαστική ικανότητα των παιδιών,διασκεδάζουν και ταυτόχρονα ανασύρουν πληροφορίες.

Βιβλιογραφία

Κουκουνάρας Λ.,Κολάση Μ.,Αλεξανδρή Δ, Ναζάρ Α., Διαμαντόπουλος Ν-Π.,, Βασιλάκη Γ.,

Η εκπαιδευτική αξία των επιτραπέζιων παιχνιδιών στη διδασκαλία στο Γυμνάσιο.

Μελέτη περίπτωσης στο πλαίσιο της Θρησκευτικής εκπαίδευσης,Νοέμβριος 2015.

Παπάζογλου Μ.,Η αξιοποίηση του επιτραπέζιου παιχνιδιού στη διδασκαλία εννοιών της Φυσικής στο δημοτικό σχολείο,Βολός 2016.

Εξυπερύ, Αντουάν Ντε Σαιντ,O μικρός Πρίγκιπας, εκδόσεις Πατάκης,2015.

”Μόνο με την καρδιά βλέπεις καλά, την ουσία τα μάτια δεν τη βλέπουν”

”Είναι ο χρόνος που έχεις ξοδέψει για το τριαντάφυλλό σου, που κάνει το τριαντάφυλλό σου τόσο σημαντικό”

”Γίνεσαι υπεύθυνος, για πάντα, για ό,τι εξημερώνεις”

 

 

 

Εκπαιδευτικός διαφοροποιημένης διδασκαλίας

Ουρανία Καλομοίρη

Μοιραστείτε το!

Αφήστε μια απάντηση