Παίζω παίζεις παίζουμε…..Παιχνίδι και θεραπεία

Η παιγνιοθεραπεία στηρίζεται στη βασική αρχή ότι το παιχνίδι αποτελεί μέσο εκτόνωσης των ψυχικών συγκρούσεων και τρόπο ακίνδυνης ικανοποίησης υποσυνείδητων επιθυμιών, ενώ ταυτόχρονα βοηθά τα παιδιά να κατανοούν τον κόσμο. Εφόσον λοιπόν το παιχνίδι αποτελεί φυσικό τρόπο έκφρασης των παιδιών, είναι αυτονόητο πως μέσω αυτού οι ενήλικες μπορούν να επικοινωνήσουν καλύτερα μαζί τους, να κατανοήσουν πως αυτά αισθάνονται στην πραγματικότητα και συνεπώς να τα βοηθήσουν αποτελεσματικότερα. Ταυτόχρονα τα παιδιά , στο πλαίσιο της παιγνιοθεραπείας , κατορθώνουν να αποστασιοποιηθούν από τα βιώματα τους και να αντιμετωπίσουν πιο ψύχραιμα τις τραυματικές τους εμπειρίες και τις δυσκολίες τους. Όταν η θεραπεία γίνεται μέσω παιχνιδιού τα  επιθυμητά αποτελέσματα είναι πολύ πιο γρήγορα και άμεσα και η διάθεση του παιδιού πολύ καλύτερη χωρίς αισθήματα ματαίωσης.

Πως λοιπόν το παιχνίδι βοηθά το θεραπευόμενο και πως  τον θεραπευτή;

Ως προς το θεραπευόμενο:

  • Διευκολύνει την επικοινωνία
  • Η διδασκαλία του είναι άμεση κι έμμεση
  • Προάγει τη συναισθηματική ευεξία
  • Μειώνει το άγχος και το στρες
  • Ενισχύει τις θετικές συμπεριφορές
  • Τα παιδιά μαθαίνουν να υπακούν σε κανόνες , να περιμένουν τη σειρά τους, να χάνουν αλλά να προσπαθούν
  • Αυξάνει τις κοινωνικές σχέσεις
  • Ενισχύει τη φυσική κατάσταση
  • Ενισχύει τη θεραπευτική σχέση
  • Προάγει το δεσμό
  • Ενσυναίσθηση
  • Προάγει τις φιλικές σχέσεις
  • Αυξάνει την προσωπική αυτοπεποίθηση
  • Το άτομο αισθάνεται δυνατό και ικανό
  • Αίσθημα επάρκειας
  • Επίλυση προβλημάτων
  • Αυτορρύθμιση
  • Αυτοεκτίμηση
  • Έλεγχος της πραγματικότητας
  • Ανάπτυξη δημιουργικότητας και φαντασίας
  • Κοινωνικοποίηση του παιδιού
  • Η κατανόηση και η έκφραση συναισθημάτων , δυσκολίων και συγκρούσεων
  • Η οργάνωση του <<Εγώ>>
  • Η κατανόηση του <<θέλω>> και του <<είμαι>>

Ως προς τον θεραπευτή:

  • Του δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει νέες τεχνικές και δεξιότητες επικοινωνίας.
  • Δυναμώνει έμμεσα η θεραπευτική σχέση.
  • Νιώθει άνετα και περισσότερο οικεία με το θεραπευόμενο.
  • Είναι μία ολοκληρωμένη θεραπευτική προσέγγιση που επιτρέπει τη γενίκευση στόχων σε διάφορετικά περιβάλλοντα.
  • Δημιουργεί ένα αίσθημα ασφάλειας στο θεραπευόμενο όντας στο ίδιο ύψος με αυτό .

 

 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

 

1.Συντήλα Ιωάννα , Αγγελή Κατερίνα ΄΄Το παιχνίδι και ο ρόλος του στη γνωσιακή και συμπεριφοριστική θεραπεία’’.

2.Cattanach Ann “ Θεραπεία μέσω του παιχνιδιού΄΄

  1. Ι.Βογινδρούκας ΄΄ Οδηγός εκπαίδευσης παιδιών με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές ΄΄

 

Η  Λογοθεραπεύτρια

Μπουγα Παναγιώτα

 

 

Μοιραστείτε το!

Αφήστε μια απάντηση