« Πώς να βοηθήσουμε τα παιδιά μας στην ορθογραφία ;»

Μένουμε σπίτι και παίζουμε με την ορθογραφία των λέξεων !!!

Η ορθογραφημένη γραφή των λέξεων είναι μια αρκετά περίπλοκη διαδικασία και για αυτό τον λόγο πολλά παιδιά μόνο στο άκουσμα της λέξης «ορθογραφία» παραιτούνται από κάθε προσπάθεια.

Ας δούμε όμως πως μπορούμε να παίξουμε με τις λέξεις και να περάσουμε ευχάριστα τον χρόνο μας παρέα με την «αγαπημένη» μας ορθογραφία :

  1. Οπτικοποιημένη Ορθογραφία : Ζωγραφίζω μια εικόνα, για να θυμάμαι την λέξη.

π.χ. μαγειρεύω

2. Η χρήση πολυαισθητηριακών μεθόδων :
I. Βλέπω την λέξη.
II. Λέω προφορικά την ορθογραφία της λέξης.
III. Ζωγραφίζω το κομμάτι που με δυσκολεύει περισσότερο.
IV. Ιχνηλατώ : Γράφω την λέξη (σχηματίζω με το δάχτυλο μου) σε ένα δοχείο – πίνακα με άμμο.

3. Κάνουμε με το παιδί ασκήσεις πολλαπλής επιλογής, με τις οποίες πρέπει να αναγνωρίσει την σωστή ορθογραφία μιας λέξης ανάμεσα σε λανθασμένες (π.χ. δακροίζω, δακρύζω, δακρήζω).

4. Καλή εξάσκηση αποτελεί η ομαδοποίηση των λέξεων χρησιμοποιώντας τα σχολικά κείμενα (π.χ. να βρεις όλα τα ρήματα του κειμένου που τελειώνουν σε –ιζω).

5. Κρεμάλα – Σταυρόλεξα για παιδιά και εφήβους.

6. Για το τέλος το καλύτερο : ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΡΟΛΩΝ
Το παιδί γίνεται δάσκαλος και διορθώνει μόνο του τα λάθη.
Καλή διασκέδαση με πολλή ορθογραφία!
Φιλόλογος
Κοκκινιά Ιωάννα

Μοιραστείτε το!

Αφήστε μια απάντηση