Τετράδιο Επικοινωνίας: Ένα χρήσιμο «εργαλείο» για όλους
Μαθητής
Γονείς Εκπαιδευτικός
– Βασισμένο στην ιδέα της κυρίας Τατσώνα Βικτωρίας Φιλόλογος ΕΑΕ !!
Μεσημέρι..το παιδί μόλις έχει γυρίσει από το σχολείο..μπαίνει στο σπίτι..πετάει την τσάντα και πιάνει θέση για τηλεόραση ή παιχνίδι..η μαμά, συνήθως, ρωτά πώς πήγε το σχολείο, το παιδί απαντά με ένα ξερό καλάά..η μαμά πάλι ζητά από το παιδί να μαζέψει την τσάντα του.. να δει τι μαθήματα έχει για την επόμενη μέρα..και εκεί κάπου ξεκινάει σιγά σιγά ο ‘’καβγάς’’..το παιδί ξέρει για μια ακόμη φορά ότι δεν έχει σημειώσει τίποτα..η μαμά θα ανοίξει την τσάντα..θα δει ένα χάος μέσα..θα βρει όπως όπως τα βιβλία και τα τετράδια και για μια ακόμη φορά θα διαπιστώσει πως το παιδί ήταν σαν να μην πήγε σχολείο και κάπου εκεί κορυφώνεται ο ‘’καβγάς’’..μια εικόνα αρκετά συχνή στα σπίτια με παιδιά σχολικής ηλικίας την τελευταία δεκαετία..και οι γονείς να προσπαθούν καθημερινά να βρουν λύση..
Για να λυθεί λοιπόν, αυτή η δυσκολία αρχικά απευθυνόμαστε στον εκπαιδευτικό και συζητάμε για την κατάσταση που αντιμετωπίζουμε στο σπίτι και για την εικόνα που έχει το παιδί στο σχολείο και στη συνέχεια απευθυνόμαστε σε ειδικούς (ειδικούς παιδαγωγούς, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές κ.α.) για να διαγνώσουν αν το παιδί αντιμετωπίζει κάποια μαθησιακή δυσκολία, αφού πρώτα διαπιστώσουμε ότι ο μαθητής μας βλέπει και ακούει καλά.
Πέρα από όλα αυτά όμως, αυτό που θα βοηθήσει άμεσα παιδί-γονείς-εκπαιδευτικούς είναι το λεγόμενο ‘’Τετράδιο Επικοινωνίας’’, το οποίο προωθεί τη συστηματική συνεργασία σχολείου και οικογένειας και μπορεί να αξιοποιηθεί από το δάσκαλο της τάξης. Με αυτό, επικοινωνεί καθημερινά με το γονέα. Τον ενημερώνει για την πρόοδο, για ζητήματα συμπεριφοράς του παιδιού του, καθώς επίσης και για τις δράσεις της τάξης του σχολείου. Το «Τετράδιο Επικοινωνίας» είναι ιδιαίτερα χρήσιμο και στην περίπτωση απουσίας του μαθητή, διότι ο δάσκαλος μπορεί και του σημειώνει τα μαθήματα που διδάσκονται τις ημέρες που απουσιάζει. Στο ίδιο τετράδιο, δίνεται η δυνατότητα και στο γονέα για άμεση και καθημερινή επικοινωνία με το δάσκαλο του παιδιού του. Είναι ένα καθημερινό εύχρηστο εργαλείο, ιδιαίτερα λειτουργικό και απαραίτητο για την καλλιέργεια κλίματος συνεργασίας ανάμεσα στο σχολείο και την οικογένεια. Εκεί ο εκπαιδευτικός μπορεί να σημειώνει π.χ. τι έχουν στη γλώσσα για την επόμενη μέρα και τι θα ήθελε ο συγκεκριμένος μαθητής να έχει μάθει για την επόμενη φορά. Αν έχουν ένα φυλλάδιο με 10 ασκήσεις που απαιτούν αρκετό γράψιμο μπορεί να ενημερώσει ότι ο μαθητής που έχει και διάγνωση δυσλεξίας καλό θα ήταν να ασχοληθεί με τις ασκήσεις 1,2,5 και 7. Από την άλλη ο γονιός σημειώνει τι κατάφερε το παιδί να ολοκληρώσει..σε τι συνάντησε δυσκολία και έτσι ο εκπαιδευτικός είναι προετοιμασμένος για το τι θα αντιμετωπίσει αλλά και πως θα χειριστεί σωστά την κατάσταση ώστε να μην δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα στον μαθητή του. Πλέον θα γνωρίζει ότι έχει κάνει την προσπάθειά του.
Ειδικότερα , η αξιοποίηση του Τετραδίου Επικοινωνίας είναι λειτουργικό και αποτελεσματικό για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες , δεπ-υ και προβλήματα συμπεριφοράς , μέσα από Τετράδιο επικοινωνίας τα παιδιά μπορούν και οργανώνονται και ταυτόχρονα μπορεί να αναδειχθεί η προσπάθεια τους.
Με αυτόν τον τρόπο λοιπόν, μειώνονται οι συγκρούσεις στο σπίτι, καθώς γονείς και παιδί θα γνωρίζουν ακριβώς τι έχει ο μαθητής για την επόμενη μέρα και ο μαθητής ταυτόχρονα δεν θα αγχώνεται βλέποντας τον φόρτο εργασίας του και θα αλλάξει σιγά σιγά η συμπεριφορά του ως προς τα μαθήματα και γενικότερα και στο σχολείο και στο σπίτι.
Το Τετράδιο Επικοινωνίας προσφέρει άμεση και αποτελεσματική ανατροφοδότηση!!
Η Διεπιστημονική Ομάδα
Κέντρο «Εξέλιξη»