Ποιοι είναι οι πιο συχνά απαντώμενοι στόχοι σε μια εργοθεραπευτική παρέμβαση;

Ποιοι είναι οι πιο συχνά απαντώμενοι στόχοι σε μια εργοθεραπευτική παρέμβαση;

Σε μια εργοθεραπευτική παρέμβαση, οι πιο συχνοί στόχοι είναι η αξιολόγηση των αναγκών, της συμπεριφοράς και της λειτουργικότητας του ατόμου, η ανάπτυξη, η βελτίωση, η ενίσχυση, η διατήρηση και η αξιοποίηση των δεξιοτήτων του ατόμου. Σημαντικός είναι ο ρόλος της πρόληψης, της θεραπείας ή της ελαχιστοποίησης των δυσλειτουργικών επιδράσεων, αλλά και της λειτουργικής ανεξαρτητοποίησης του ατόμου.

Επίσης, η ενθάρρυνση για μια θετική και ρεαλιστική αντιμετώπιση των αλλαγών που συνεπάγεται η δυσλειτουργία, καθώς και η μείωση των παθολογικών χαρακτηριστικών και της αρνητικής συμπεριφοράς του ατόμου και, επομένως, η αύξηση της αυτοπεποίθησής του, αποτελούν βασικούς στόχους της εργοθεραπευτικής παρέμβασης.

Ακόμη, ο σχεδιασμός και οι προτάσεις προσβασιμότητας και εργονομικών διευθετήσεων, η εκπαίδευση του ατόμου, της οικογένειας ή των άλλων σε διάφορες κατάλληλες παρεμβάσεις/ χειρισμούς και στη χρήση και συντήρηση εξοπλισμού και τεχνολογίας βοηθούν σημαντικά στην αποτελεσματική ανάπτυξη των δεξιοτήτων καθημερινής ζωής.

Τέλος, η συμβουλευτική και η καθοδήγηση σε ομάδες, προγράμματα, οργανισμούς ή κοινότητες για παροχή υπηρεσιών σε διάφορους πληθυσμούς, συμβάλλουν στην αναγνώριση και διευκόλυνση της συμμετοχής σε ρόλους και ουσιώδεις για το άτομο δραστηριότητες.

Ποια αξιολογητικά εργαλεία και μεθόδους χρησιμοποιούν οι εργοθεραπευτές;

Οι εργοθεραπευτές χρησιμοποιούν ένα ευρύ φάσμα αξιολογητικών εργαλείων και μεθόδων, όπως:

  • Η συνέντευξη – συζήτηση
  • Η παρατήρηση
  • Ειδικά σταθμισμένα test
  • Η αυτοαξιολόγηση
  • Ερωτηματολόγια
  • Η αξιολόγηση μέσω δραστηριοτήτων
  • Η ανασκόπηση ιατρικού, κοινωνικού ιστορικού (Tornquist, 1995)

Ποια είναι τα στάδια αξιολόγησης της εργοθεραπευτικής παρέμβασης;

Τα στάδια της αξιολόγησης που ακολουθούνται κατά τη διαδικασία της αξιολόγησης είναι:

  1. Συλλογή πληροφοριών
  2. Οργάνωση πληροφοριών
  3. Καθορισμός θεραπευτικών στόχων
  4. Συνέχιση αξιολόγησης

Καταλήγοντας, το κάθε παιδί έχει τον δικό του ρυθμό κατανόησης των καταστάσεων και μάθησης. Ο ρόλος του εργοθεραπευτή είναι να παρατηρεί τις αδυναμίες του παιδιού και να αναδεικνύει τις δεξιότητες στις οποίες παρουσιάζει δυσκολίες έτσι ώστε το παιδί να αισθάνεται πως μπορεί να καταφέρει ο,τιδήποτε επιθυμεί.

Βιβλιογραφία

Tornquist K (1995). Veryfying and Measuring the Ability to Perform Activities of Daily Living (ADL). A Critical Examination of ADL Instruments and the Practice of Occupational Therapy. Scandinavian Journal of Occupational Therapy. 2 (2):85.

 

ΚΕΝΤΡΟ ΑΓΩΓΗΣ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΥ «ΕΞΕΛΙΞΗ»

Κεντρικό Κατάστ.: Λεωνίδου 1 / 27310-81050

Υποκ/μα: Λεωνίδου 40 / 27310-82009

Υποκ/μα: Μολάων Πλησίον Παιδικού Σταθμού 2732023421

Μοιραστείτε το!

Αφήστε μια απάντηση