ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Μέσα από τις ψυχοκινητικές δραστηριότητες τα παιδιά μπορούν να κατανοήσουν την έννοια του χώρου, του χρόνου, και του ρυθμού.
Οι γονείς μαζί με τα παιδιά μπορούν να συμμετέχουν στην διαμόρφωση αυτών των δεξιοτήτων μέσα από την δημιουργικές δραστηριότητες:
- «Το σπιτάκι της Κοκκινοσκουφίτσας»:
Ορίζουμε ένα σημείο στην άκρη της αίθουσας, όπου εξηγούμε ότι αυτό θα είναι το σπιτάκι της γιαγιάς. Χωριζόμαστε κάνοντας κάποιος τον λύκο και κάποιος την Κοκκινοσκουφίτσα. Οι λύκοι θα πρέπει να περνάνε από το στενότερο μέρος του ποταμού και να φτάσουν στον σπιτάκι της γιαγιάς από τον κοντινότερο δρόμο, ενώ η Κοκκινοσκουφίτσα θα πρέπει να περάσει από το φαρδύτερο μέρος του ποταμού και να περπατήσει από τον μακρύτερο δρόμο. Δημιουργούμε μια διαδρομή, η οποία θα αποτελεί από στενότερα και φαρδύτερα μέρη.
Στόχος της δραστηριότητας είναι να κατανοήσουν τα παιδιά τις έννοιες του χώρου: στενός, φαρδύς, μακρύς, κοντινός.
- «Ο λαγός και η χελώνα»:
Χωριζόμαστε σε δυο ομάδες, όπου η μια είναι οι λαγοί και η άλλη οι χελώνες. Ορίζουμε μια γραμμή αφετηρίας και μια τέρματος. Οι δυο ομάδες ξεκινούν ταυτόχρονα, αλλά η καθεμία μετακινείτε με συγκεκριμένο ρυθμό, οι λαγοί γρήγορα και οι χελώνες αργά. Κατά την διάρκεια της διαδρομής τοποθετούμε διάφορα αντικείμενα.
Στόχος της δραστηριότητας είναι τα παιδιά να κατανοήσουν τον χρόνο και τον ρυθμό με τον οποίο πρέπει να μετακινηθούν.
Γυμνάστρια Ειδικής Αγωγής
Κακοκέφαλου Μαρία