Παίζοντας με την Ιστορία στο σπίτι
Ο Παιδαγωγός Διαφοροποιημένης Μάθησης Λεωνίδας Γρουμπός σας ταξιδεύει στην Ιστορία με παιχνίδι!
Ας ξεκινήσουμε….
Η Ιστορία ήταν και είναι ένα από τα σημαντικότερα μαθήματα και για αυτό τον λόγο πρέπει να διδάσκεται σε όλους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Μαγικές λύσεις σίγουρα δεν υπάρχουν, αλλά πρέπει να αλλάξει η μέθοδος που αντιμετωπίζουμε το μάθημα αυτό ώστε να είναι πιο εύκολη η κατανόησή του.
Μας ρωτάτε τι μπορούμε να κάνουμε για να βοηθήσουμε τα παιδιά σας στην αποστήθιση του μαθήματος.Είναι απολύτως φυσιολογικό, τα παιδιά να δυσκολεύονται να συγκρατήσουν ημερομηνίες, γεγονότα και ονόματα σε αυτές τις ηλικίες. Δεν υπάρχει,όμως, εποχή που η αποστήθιση να έβγαζε νόημα. Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον κι ωφέλιμο για κάθε μαθητή αντί να απομνημονεύει όλα τα γεγονότα, να θυμάται μερικά και να μπορεί να τα συνδέει μεταξύ τους.Πως μπορεί να γίνει αυτό;H απάντηση είναι μέσα από το παιχνίδι. Έτσι λοιπόν, σας ετοίμασα μία πρόταση για το σπίτι , η οποία είναι πολύ καλή για όλες τις τάξεις του δημοτικού καθώς και για παιδιά με ΔΕΠΥ.
Ας φτιάξουμε το παζλ…
Χρειάζεστε:
– 1 πίνακα ( για διευκόλυνση μπορεί να γίνει και σε ένα χαρτόνι)
– μαρκαδόρους , στυλό
– post – it χαρτάκια
Γράφετε τα σημαντικότερα γεγονότα ενός μαθήματος στα χαρτάκια post-it και τα ανακατεύεται.
Έπειτα το παιδί προσπαθεί να βάλει τα γεγονότα σε σειρά, με βάση όσα θυμάται από το μάθημα.
Κάθε φορά που κάνει λάθος, ξεκινάει πάλι να φτιάχνει το παζλ, μέχρι να το ολοκληρώσει σωστά.
Όταν ολοκληρώσει το παζλ, το επιβραβεύουμε για την προσπάθειά του διότι έτσι αποκτά αυτοεκτίμηση, αυτοσεβασμό και αυτοπεποίθηση.
Και να θυμάστε, η Ιστορία είναι προορισμένη να διδαχθεί στο παρόν για να χρησιμοποιηθεί στο μέλλον.
Επομένως, η διδασκαλία της θα πρέπει να γίνεται κατανοητά και με τρόπο διασκεδαστικό ώστε να κερδίσει το ενδιαφέρον των μαθητών.
Τα παιχνίδια εφαρμόζονταν και θα συνεχίσουν κάθε Σάββατο στο Ομαδικό Πρόγμμα Παίζω με την Ιστορία!