
Γιατί τα Καλοκαιρινά ομαδικά Προγράμματα είναι σημαντικά ?
Τα παιδιά ανυπομονούν για τις καλοκαιρινές διακοπές καθώς νοηματοδοτούνταιγι αυτά ως ένα διάλειμμα από την εκπαίδευση και το σχολείο. Στην πραγματικότητα αυτό το διάλειμμα είναι μια σημαντική ευκαιρία για το παιδί ΤΩΡΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΠΟΤΕ για να αποφευχθείη μαθησιακή απώλεια.Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη στο Πανεπιστήμιο του Harvard και που επιβεβαιώνεται και από παλιότερα δεδομένα οι μαθητές βιώνουν σημαντική μαθησιακή απώλεια όταν δεν συμμετέχουν σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών. Σκέψου το αναπτυσσόμενο μας μυαλό σαν έναν μυ. Εάν το παιδί σταματήσει να το χρησιμοποιεί τότε μπορεί να το χάσει.Στην πραγματικότητα χωρίς τακτική επαφή με βιβλία και μαθησιακές δραστηριότητες τα παιδιά μπορεί να χάσουν σημαντικές μαθησιακές ικανότητες κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού
- ο μέσος όρος σχολικής επίδοσης στην επόμενη σχολική χρονιά βρίσκεται ένα μήνα πριν από αυτόν που είχε διαμορφωθεί την Άνοιξη!
- Ενώ τα παιδιά που προέρχονται από οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα χάνουν δύο με τρείς μήνες διαβάσματος.
- Εννέα στις δέκα δασκάλες ξοδεύουν τουλάχιστον τρεις εβδομάδες επαναλήψεων στην αρχή της σχολικής χρονιάς.
Η συμμετοχή στα καλοκαιρινά προγράμματα μπορεί να βοηθήσει το παιδί να ενισχύσει τις κριτικές δεξιότητες μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες, παιχνίδια και μάθηση με ασφαλή τρόπο με στόχο την σχολική αλλά και προσωπική επιτυχία.
Σκοπός μας είναι να γεφυρώσουμε αυτό το μαθησιακό χάσμα επιτεύγματος που παρατηρείται στα παιδιά, μέσα από τα δομημένα καλοκαιρινά προγράμματαπου έχουν θετική επίδραση τόσο στο ακαδημαϊκό όσο και στο κοινωνικό συναισθηματικό κομμάτι του παιδιού. Έτσι είναι περισσότερο πιθανό τα παιδιά να μείνουν εστιασμένα και δεσμευμένα χωρίς να δημιουργούν προβλήματα γιατί διοχέτευαν σωστά την ενέργειά τους.
Ας μην αφήσουμε το καλοκαίρι να χαθεί !!!
Μην σταματάτε να μαθαίνετε, η εποχή δεν έχει σημασία!!!
Τα ομαδικά προγράμματα που θα πραγματοποιηθούν είναι τα εξής:
- «Πρόγραμμα Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης»
Bασισμένο: Mέθοδο Μαυρομμάτη
Υπεύθυνοι: Ειδικοί Παιδαγωγοί
(Στο πρόγραμμα πρώτης γραφής και ανάγνωσης δίνεται νόημα σε κάθε λέξη/γράμμα, όχι μηχανική εκμάθηση , γίνεται συνδυασμός λόγου- εικόνας- κίνησης-αφής, η γραφή έρχεται μέσα από την αναγνώριση και την ανάγκη έκφρασης, ο δάσκαλος λειτουργεί ως συντονιστής, αφηγητής και υποστηρικτής του ρυθμού κάθε παιδιού!
- ‘’Πρόγραμμα Ορθογραφίας’’
Βασισμένο: Εικονογραφημένη Μέθοδο (Δ. Δ. Μαυρομάτη)
Υπεύθυνοι: Ειδικοί Παιδαγωγοί
(Οπτική μνήμη – Σημασία λέξης –Λειτουργική χρήση)
- ‘’Διδακτική – Διορθωτική Αγωγή’’
Βασισμένη: Σε αποτελέσματα του Αθηνά Τεστ
Υπεύθυνοι: Ειδικοί Παιδαγωγοί
(Εστίαση σε ελλειματικές δεξιότητες – στοχευμένη ενίσχυση)
- ‘’Εκπαιδευτικό πρόγραμμα φιλαναγνωσίας’’
Υπεύθυνοι: Ειδικοί Παιδαγωγοί
(Aνάπτυξη αναγνωστικών δεξιοτήτων, Προώθηση της αγάπης για το διάβασμα και των ικανοτήτων κριτικής σκέψης, Δημιουργία ενδιαφέροντος για διάφορους τύπους βιβλίων, Στήριξη δημιουργικής σκέψης και ανάπτυξη εκφραστικών δεξιοτήτων!)
- ‘’Καλλιτεχνικό Εργαστήρι για παιδιά με τεχνικές ΑRΤ ΤΗERAPΥ- Κοινωνικό-συναισθηματική Ανάπτυξη’’: (για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας)
Υπεύθυνοι: Λογοθεραπευτές, Ψυχολόγοι
(Ενίσχυση αυτοπεποίθησης, βελτίωση επικοινωνιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων)
- « Aqua Messy Play» : (για παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας)
Υπεύθυνοι: Ψυχολόγοι
(Το ομαδικό πρόγραμμα “Messy Play” έρχεται για να προσφέρει χαρά αλλά και να εξελίξει τις αισθήσεις των παιδιών!)
- ‘’Πρόγραμμα LEGO BRICK BY BRICK για παιδιά’’
Υπεύθυνοι: Lego instructors
(Aνάπτυξη δημιουργικότητας και καινοτομίας μέσω του παιχνιδιού με LEGO, Ενίσχυση της ομαδικής συνεργασίας της επικοινωνίας και της συναισθηματικής νοημοσύνης, Ανάπτυξη γνωστικών δεξιοτήτων (όπως η επίλυση προβλημάτων και η μαθηματική σκέψη), Ενίσχυση των κιναισθητικών δεξιοτήτων και της ψυχοκινητικής ανάπτυξης των παιδιών!)
- ‘’Μοντεσσοριανό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για παιδιά’’
Υπεύθυνοι: Ειδικοί παιδαγωγοί, Ψυχολόγοι, Νηπιαγωγοί
(Προώθηση της ανεξαρτησίας, της ευθύνης και της αυτοεκτίμησης, Ανάπτυξη γνωστικών δεξιοτήτων μέσω της χειροποίητης μάθησης, Ενίσχυση της δημιουργικότητας, της σκέψης και της κρίσης, Ενίσχυση της κοινωνικότητας και της συνεργασίας μέσα από ατομικές και ομαδικές δραστηριότητες!)
- ‘’Πρόγραμμα Ψυχοκινητικής Ανάπτυξης για παιδιά’’
Yπεύθυνοι: Εργοθεραπευτές, Ψυχολόγοι
(Eνίσχυση των κινητικών δεξιοτήτων των παιδιών (ευκινησία, συντονισμός, ισορροπία), Βελτίωση της σωματικής υγείας και της αντοχής, Ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων και ενίσχυση της ομαδικής συνεργασίας, Ενίσχυση της συναισθηματικής και κοινωνικής σνάπτυξης μέω της ψυχοκινητικής δραστηριότητας!)
- ‘’Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα BRAIN GYM για παιδιά’’
Υπεύθυνοι: Ψυχολόγοι, Εργοθεραπευτές
(Bελτίωση της συγκέντρωσης και της προσοχής, Ενίσχυση της κοινωνικότητας και της συνεργασίας, Ενίσχυση της κινητικής ανάπτυξης και της σωματικής συνείδησης, Στήριξη της γνωστικής ανάπτυξης, βελτίωση της μνήμης και της αναγνωστικής ικανότητας!)
- ‘’Μαθηματικά Εν Δράσει’’: (για παιδιά από Β’ Δημοτικού )
Υπεύθυνοι: Παιδαγωγοί Διαφοροποιημένης Μάθησης , Ειδικοί Παιδαγωγοί.
(Κατάκτηση μαθηματικών εννοιών-πράξεων-επίλυση προβλημάτων. Παιχνίδια προπαίδειας. Εξειδικευμένο Υλικό με την μέθοδο Καραγιαννάκη)
- ‘’Στο δρόμο για την Α΄ Δημοτικού’’ (για παιδιά Νηπιαγωγείου)
Υπεύθυνοι: Ειδικοί Παιδαγωγοί, Λογοθεραπευτές
(Με βάση τα αποτελέσματα των Τεστ Σχολικής Ετοιμότητας(Α’ ΤΕΣΤ) Φωνολογική Ενημερότητα, Πρώτη Γραφή και Ανάγνωση. Σχολική προετοιμασία με προγραφικές και προμαθηματικές έννοιες. Προετοιμάζομαι για το Σχολείο).
- ‘’Η Κυρία Γραμματικούλα ταξιδεύει’’ (για παιδιά από Β’ Δημοτικού)
Υπεύθυνοι: Ειδικοί παιδαγωγοί.
(Δεξιότητες ορθογραφικής ικανότητας, γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα με διαφοροποιημένο υλικό. Εικονογραφημένη μέθοδος και ,Μουσική φωτογραφία).
(Να προετοιμαστούν οι μαθητές για τις αυξημένες απαιτήσεις της επόμενης τάξης με τρόπο που λαμβάνει υπόψη: τις γνωστικές και συναισθηματικές τους ανάγκες, τις μαθησιακές διαφορές, την ενίσχυση αυτοπεποίθησης και αυτορρύθμισης!)
Στοιχεία επικοινωνίας για περισσότερες πληροφορίες:
ΚΕΝΤΡΙΚΟ: ΛΕΩΝΙΔΟΥ 1, ΣΠΑΡΤΗ /2731081050 / ΚΙΝΗΤΟ: 6978733472
ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΗΜΑ: ΛΕΩΝΙΔΟΥ 40, ΣΠΑΡΤΗ/ 2731082009
ΜΟΛΑΟΙ: ΠΛΗΣΙΟΝ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ / 2732023421
www.kentro-exelixi.gr / fb: Κέντρο Αγωγής Παιδιού & Εφήβου Εξέλιξη
instagram: kentro_exelixi