Διδακτικές αρχές για την παράλληλη στήριξη

Ο σκοπός για όλους τους μαθητές είναι η ανεξάρτητη μελέτη, σκέψη και παραγωγή.

Ο συνοδός παράλληλης στήριξης διαθέτει στην διδακτική του φαρέτρα πολλά και διαφορετικά μέσα μάθησης. Όταν αναλαμβάνουμε το ρόλο του συνοδού μέσα στη σχολική τάξη πρέπει να γνωρίζουμε, να αναζητούμε και τελικά να εφαρμόζουμε μία σειρά από αποτελεσματικές διδακτικές αρχές διδασκαλίας (Παντελιάδου & Αργυρόπουλος, 2011).

 

  • Διαφοροποιημένη διδασκαλία
  • Εξατομικευμένη διδασκαλία
  • Παρουσίαση των υλικών
  • Task-analysis

Αυτές αποτελούν βασικές διδακτικές αρχές για το συνοδό παράλληλης στήριξης που απώτερο στόχο έχει την κατάκτηση της αυτόνομης εργασίας σε επίπεδο μάθησης, συμπεριφοράς και κοινωνικοποιήσης.  Είναι σημαντικό, λοιπόν, να ακολουθούνται χρήσιμες διδακτικές προτάσεις που προάγουν το επίπεδο συμμετοχής των μαθητών με ΕΕΑ μέσα στη σχολική τάξη και λειτουργούν αθροιστικά στην αύξηση της ενσωμάτωσης τους στο σχολικό πρόγραμμα (Αγγελίδης, 2012).

  • Οπτική παρουσίαση
  • Πολυαισθητηριακή παρουσίαση εντολής , οδηγίας, πληροφοροίας.
  • επιδεικνύετε, δίνετε φωτογραφίες/ εικόνες και γραπτή

εντολή/ πληροφορία, δίνετε μόνο εικόνες, δίνετε μόνο αντικείμενα, ημερολόγια, χάρτες,

  • διαγράμματα, μέσω του κομπιούτερ, μέσω του βίντεο

Πρέπει να θυμόμαστε πάντα ότι η σημαντικότερη πρακτική της ένταξης ακολουθεί το ρυθμό και τις ατομικές ανάγκες κάθε μαθητή.

  • Δώστε ευκαιρίες για επανάληψη
  • Δώστε την απαιτούμενη βοήθεια με βάση τις δυνατότητες του κάθε παιδιού.

Με το θεσμό παράλληλης στήριξης καλούμαστε να  γίνουμε  μαθητής των μαθητών μας , να μάθουμε πώς μαθαίνουν και να τους βοηθήσουμε να μάθουν ευκολότερα!

Μάρθα Ι.Ηλιοπούλου

Ειδική Παιδαγωγός/Φιλόλογος

MA Special Education/B.T.E.C Edexcel

Μέλος Πανελλήνιας Ένωσης Ειδικών Παιδαγωγών

 

Μοιραστείτε το!

Αφήστε μια απάντηση