ΓΛΩΣΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΗΠΙΑ

Μένουμε σπίτι λοιπόν και ο ελεύθερος χρόνος που έχουμε είναι αρκετός…Με κάποιο τρόπο θα πρέπει να απασχολήσουμε τα μικράκια μας εποικοδομητικά χωρίς να τους δίνουμε το τάμπλετ για αρκετές ώρες ή να βλέπουν παιδικά στην τηλεόραση από τις πρωινές έως τις βραδινές ώρες.

Γι αυτό λοιπόν προτείνω μερικά γλωσσικά παιχνίδια που θα ενδυναμώσουν το νου και  θα ενισχύσουν  τις γλωσσικές και γνωστικές ικανότητες των παιδιών.

Τι μπορούμε λοιπόν να κάνουμε με τα παιδιά μας?

1.Διαβάζουμε παραμύθια στα παιδιά ,κοιτάμε και παρατηρούμε σχολαστικά τις εικόνες, περιγράφουμε μαζί με το παιδί όσα απεικονίζονται σε αυτά και ύστερα ζητάμε από το παιδί να μας ξαναπεί την ιστορία που άκουσε ή να τη διηγηθεί σε κάποιο άλλο πρόσωπο που βρίσκεται στο σπίτι.

2.Τι δεν ταιριάζει? à Παιχνίδι Κατηγοριοποίησηςà δίνουμε οπτικά ερεθίσματα ή σε μεγαλύτερα παιδιά λεκτικά ερεθίσματα που τα δύο να ανήκουν στην ίδια κατηγορία ενώ το άλλο όχι με διαφορετική κάθε φορά σειρά και ζητάμε από το παιδί να μας πει ποια από τις λεξούλες που άκουσε ή είδε δεν ανήκει στην ίδια κατηγορία με τα άλλα δύο.

3.Τυφλόμυγαà Μάντεψε τι???? à Σε ένα κουτί τοποθετούμε διάφορα απτά αντικείμενα… δένουμε με ένα μαντήλι τα μάτια του παιδιού και του ζητάμε να τα βγάλει ένα ένα από το κουτί… τα αγγίζει τα επεξεργάζεται όλες οι αισθήσεις λειτουργούν και περιμένουμε να δούμε αν το παιδί κατονόμασε σωστά το αντικείμενο !! Μάντεψε σωστα???

  1. ίδιο ή διαφορετικό??? à Συγκρίσεις αντικειμένων à δίνουμε ένα κουτάλι στο παιδί και μία κουτάλα μαγειρικής… ρωτάμε το παιδί αν είναι ίδια ή διαφορετικά αυτά τα δύο. Σε τι μοιάζουν? Σε τι διαφέρουν?
  2. Πάμε σούπερ μάρκετ!!!! Ζητάμε από το παιδί να μας ετοιμάσει μία λίστα από ψώνια…. Να ανοίξει το ψυγείο και να δει τι λείπει, να μας το πει και να το σημειώσουμε στη λίστα μας!
  3. Λειτουργία αντικειμένων! à παρ τε διάφορα αντικείμενα και ζητήστε από το νήπιο να σας πει που το χρησιμοποιούμε και για ποιο λόγο.
  4. Από το μεγαλύτερο στο μικρότερο… βάζουμε τα αντικείμενα στη σωστή σειρά!!! Δίνουμε στο παιδί διάφορα αντικείμενα όπως για παράδειγμα μία μπάλα μπάσκετ, ένα μπαλάκι, ένα βόλο. Ζητάμε από το παιδί να τα τοποθετήσει από το μεγαλύτερο σχήμα στο μικρότερο και το αντίστροφο.
  5. 8. Κατηγοριοποίηση εννοιών βιωματικα!!! à στο χαλί βάζουμε διάφορα αντικείμενα από διάφορες κατηγορίες … τα σκορπίζουμε στο πάτωμα και ζητάμε από το παιδί να τα τοποθετήσει στη θέση τους , να πει τι είναι κ έτσι ενισχύουμε τις μνημονικές δεξιότητες…à θυμάμαι που βάζει η μαμά τα λαχανικά, θυμάμαι που τοποθετεί ο μπαμπάς τα εργαλεία…
  6. Τα παιδιά νηπιακής ηλικίας πρέπει να μάθουν να ακούν και να κατανοούν τον συνομιλητή τους, να κατανοήσουν τις διαφορές του γραπτού και του προφορικού λόγου, να βελτιώσουν την προφορική έκφραση ιδεών, απόψεων, και να γνωρίσουν τη σωστή προφορά των φθόγγων, να καταφέρουν να συμμετέχουν ενεργά σε συζητήσεις, αναλαμβάνοντας διαδοχικά το ρολό του ομιλητή και του ακροατή, να διηγούνται τα βιώματά τους τηρώντας τη χρονική ακολουθία των γεγονότων, να αφηγούνται ιστορίες και να αιτιολογούν τις απόψεις τους για να πείσουν τους υπόλοιπους συνομιλητές τους.
  7. 10. Με πλαστελίνη πλάθω τις φωνούλες που ακούω!!! à Λέμε στο παιδί διάφορες φωνούλες και αυτό θα πρέπει να τη σχηματίσει με την πλαστελίνη… εάν αυτό κρίνεται δύσκολο δίνουμε ένα μολύβι στο παιδί κι ένα χαρτί.

 

 

Και να θυμάστε ….μένοντας σπίτι , περνάμε ουσιαστικό χρόνο με την οικογένεια μας βοηθάμε ο ένας τον άλλον, παίζουμε, διασκεδάζουμε , τηρούμε τους κανόνες υγειινής για να επιστέψουμε όσο το δυνατόν πιο σύντομα στην κανονικότητα μας !!!

 

 

Βιβλιογραφία:

  1. Κολίντζα Γ., Σχολική ετοιμότητα – Πότε το παιδί μου είναι έτοιμο για την Α’ δημοτικού,https://www.kindykids.gr/parents/585-sxoliki-etoimothta.html,
  2. Αttgοοd Tony, Kορογιαννακη Αφροδίτη. Νοέμβριος 2005. ΄΄ Παιδιά με Ιδιαιτερότητες στη Γλωσσική Ανάπτυξη και Κοινωνική Αλληλεπίδραση
  3. Νικολόπουλος Δημήτρης Γλωσσική Ανάπτυξη και Διαταραχές

 

 

 

Η Λογοθεραπεύτρια

Μπούγα Παναγιώτα

Μοιραστείτε το!

Αφήστε μια απάντηση