Τι κάνω αν έχει δυσλεξία;

Τι κάνω αν έχει δυσλεξία ;

Ο γιος μου φοιτά στη Γ΄ δημοτικού. Είμαστε, δηλαδή, στα μέσα του Δημοτικού, μα η ανάγνωση του παραμένει αργή. Πολλές φορές, μάλιστα, διστάζει να διαβάσει. Στη γραφή, επίσης, παρουσιάζει δυσκολίες. Όλο και κάτι λείπει, γράμμα, συλλαβή  και η έκθεση δεν είναι κάτι εύκολο γι’ αυτόν. Ως γονέας είμαι συνεχώς μαζί του. Διαβάζουμε πολλές ώρες, αλλά τα αποτελέσματα της επίδοσής του μας απογοητεύουν. Χάνω την ψυχραιμία μου και την υπομονή μου αρκετές φορές. Κουράζομαι, του   φωνάζω, γκρινιάζω  συχνά , και δυστυχώς οι δυσκολίες  παραμένουν .

Μήπως, τελικά, το παιδί μου δεν είναι  απλά ‘’τεμπέλης’’,  ‘’απρόσεκτος ‘’, αλλά έχει κάποιες συγκεκριμένες δυσκολίες;;

Οι μαθησιακές δυσκολίες:

  • Είναι διαταραχές που εμποδίζουν την κατανόηση και χρησιμοποίηση του προφορικού ή του γραπτού λόγου
  • Οφείλονται σε νευρολογικές δυσλειτουργίες
  • Μπορεί να εκδηλώνονται σε άτομα μετρίου ή υψηλού πνευματικού επιπέδου, τα οποία εμφανίζουν σοβαρό χάσμα ανάμεσα στο τι φαίνεται ότι μπορούν να αποδώσουν και αυτό που τελικά αποδίδουν
  • Είναι διαφορές στον τρόπο μάθησης και όχι αδυναμία ή ανικανότητα μάθησης (Αθανασιάδη, 2001) .

Ως γονιός πρέπει να συνειδητοποιήσω τι είναι αυτό που τον δυσκολεύει τελικά.

Τι μπορώ να κάνω για να τον βοηθήσω;

  • Να ζητήσουμε τη βοήθεια ειδικού λογοθεραπευτή, αν το παιδί παρουσιάζει καθυστέρηση στον λόγο ή προβλήματα με τη σύνταξη, που καθιστούν δύσκολη την επικοινωνία και την κατανόηση.
  • Να επισκεφτούμε ειδικό παιδαγωγό για να αξιολογήσει και να εκτιμήσει το είδος των δυσκολιών του παιδιού.
  • Να πάμε το παιδί για εξέταση στον οφθαλμίατρο και ωτορινολαρυγγολόγο, για να ελεγχθούν πιθανά προβλήματα με την ακοή ή την όραση.
  • Να επιμένουμε στην ανάγνωση και εξοικείωση του παιδιού με τα βιβλία και το περιεχόμενό τους.

Η διδασκαλία πρέπει:

  • Να είναι συστηματική και εντατική με συνεχείς επαναλήψεις
  • Να είναι σαφής και άμεση
  • Να περιλαμβάνει την ταυτόχρονη ενεργοποίηση των αισθήσεων (της όρασης, της ακοής και της αφής)
  • Να δίνει έμφαση στις διαδικασίες της σύνθεσης και της ανάλυσης.

Η δυσλεξία δεν είναι αρρώστια. Είναι διαφορετικός τρόπος επεξεργασίας πληροφοριών και κατά συνέπεια, δεν υπάρχει μαγικό φάρμακο θεραπείας. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε, όμως, είναι να βοηθήσουμε τα παιδιά να αποφύγουν τις αποτυχίες στο διάβασμα και στο γράψιμο, που τόσο συχνά συνδέονται με τη δυσλεξία. Οι σωστές μέθοδοι χρειάζονται χρόνο για να επιφέρουν αποτελέσματα. Ένα έως τρία χρόνια, ανάλογα με τη σοβαρότητα της κατάστασης και τη διάρκεια των προγραμμάτων παρέμβασης,  είναι το μικρότερο διάστημα που χρειάζεται ένα παιδί για να φτάσει στο φυσιολογικό για την ηλικία του επίπεδο.

 

 

 

Μοιραστείτε το!

Αφήστε μια απάντηση