Πανελλαδικές και παιδιά με δυσκολίες μάθησης

Ακούγοντας την φράση πανελλαδικές εξετάσεις και δυσκολίες μάθησης γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές πανικοβάλλονται και διακατέχονται από αισθήματα απαισιοδοξίας και ματαίωσης.  Είναι ένας συνδυασμός που θεωρείται ανέφικτος να πραγματοποιηθεί και να φτάσει στο οποιοδήποτε επιθυμητό αποτέλεσμα.

Ανταποκρίνεται όμως η θέση αυτή στην πραγματικότητα ή μήπως είναι  ένας από τους μύθους που περιστρέφονται γύρω από τις μαθησιακές δυσκολίες;

Οι δυσκολίες μάθησης δεν είναι ένας παράγοντας αποτρεπτικός από την γνώση και την εξέλιξη κάθε εφήβου. Αντιθέτως, είναι μια συνθήκη που οδηγεί εκπαιδευτικούς και γονείς να αναλογιστούν και να συνειδητοποιήσουν σταδιακά πως υπάρχουν πολλοί και διαφορετικοί τρόποι να μάθει ένα παιδί και να προσπαθήσει να κάνει τα όνειρα του πραγματικότητα.

Ας δούμε ορισμένους από αυτούς τους τρόπους με τους οποίους εκπαιδευτικοί και έφηβοι με δυσκολίες μάθησης μπορούν να προσεγγίσουν τα εξεταζόμενα μαθήματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

  • Χωρισμός εκφωνήσεων σε ένα – ένα ερώτημα.
  • Διαβάζουμε πρώτα τις ερωτήσεις και ύστερα προχωράμε στο κείμενο
  • Διαχωρισμός ερωτήσεων :
  1. Με πρόθεση
  2. Με στόχο
  • Απαρίθμηση επιχειρημάτων του κειμένου που θα χρησιμοποιήσω
  • Βηματολόγιο
  • Ανάλυση – Επεξήγηση
  • Νοηματικοί χάρτες
  • Γραφικοί Οργανωτές
  • Οπτικοποίηση
  • Διασύνδεση με την πραγματικότητα
  • Ομαδοποίηση
  • Κατηγοριοποίηση
  • Εξάσκηση και χρήση της προφορικής εξέτασης

Δεν ταιριάζουν ούτε αρέσουν όλοι οι παραπάνω τρόποι σε όλους τους μαθητές. Για αυτό το λόγο οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να αναζητήσουν και να εφαρμόσουν τις κατάλληλες  τεχνικές με τις οποίες μπορεί να μάθει ο κάθε έφηβος, διότι όλοι μπορούμε να μάθουμε.

Φιλόλογος – Εκπαιδευτικός Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας

Κοκκινιά Ιωάννα

Μοιραστείτε το!

Αφήστε μια απάντηση